REKLAMA

Nie wysyłajcie mi newsletterów o 1 w nocy!

Nie tak dawno temu wspominałem w swoim tekście, że bez e-maila czułbym się jak bez ręki. Swoją drogą chyba moje życie byłoby wtedy też znacznie spokojniejsze, ale ile mniej ciekawych rzeczy by się w nim działo. Każdego dnia otrzymuję kilkadziesiąt newsletterów. Część z nich jest przeze mnie pożądana, część jest zwykłym spamem, który zajmuje mi tylko czas i myśli. Jest jedna rzecz, której nie mogę zrozumieć. Dlaczego polskie portale, serwisy on-line, usługi webowe wysyłają mi z uporem maniaka wiadomości w środku nocy?

Kiedy wysyłać newsletter aby odbiorcy go przeczytali
REKLAMA

Gdy wstaję rano i rozpoczynam kolejny dzień odruchowo jedną z pierwszych czynności, jakie robię jest sprawdzenie poczty e-mail. Szybkie spojrzenie na nadawców czy też tematy wiadomości i ponad 90% wiadomości ląduje w koszu. Gdyby o poranku przywitało mnie tylko kilka e-maili zapewne bym pokusił się o przeczytanie każdego z nich z osobna. Rozumiem jeszcze wiadomości pochodzące z miejsc, gdzie nadawca przebywa w innej strefie czasowej, ale wysyłanie przez polskie serwisy poczty o 1 czy 2 godzinie w nocy w nadziei, że ta wiadomość nie zginie w porannej stercie poczty jest bardzo utopijna. Przynajmniej w moim przypadku.

REKLAMA

GetResponse, firma, która zajmuje się e-mail marketingiem przygotowała ciekawą infografikę, która zmusza mnie do weryfikacji w pewnym stopniu własnego zdania na temat tego zjawiska. Ponad jedna piąta otwarć wysłanych wiadomości przypada na pierwszą godzinę po ich wysłaniu. W drugiej godzinie ten procent wynosi niewiele ponad 6%, co jest już wynikiem zdecydowanie gorszym. Jeśli w ciągu 22 godzin od wysłania korespondencji nasza wiadomość nie zostanie odczytana, to istnieją nikłe nadzieje, by to nastąpiło w kolejnych godzinach. Planując wysyłkę newslettera trzeba mieć również na względzie codzienne zwyczaje większości z nas, takie jak pokonywanie drogi z i do pracy, zakupy, porę w której zazwyczaj spożywamy posiłek. Uwzględniając te i inne czynniki okazuje się, że najwyższy współczynnik otwarć osiąga się pomiędzy godziną 21 a 22, gdy ponad 1/3 wiadomości wysłanych w tym czasie zostaje odczytana. Jest to już w mojej ocenie bardzo dobrym wynikiem. Twórcy infografiki zauważają to samo zjawisko, o którym wspomniałem na wstępie - najwięcej e-maili mamy do odczytania o poranku. Jeśli nie chcemy, aby wiadomość od nas zginęła w dżungli innych newsletterów zaplanujmy wysyłkę w innej godzinie.

W jakie dni użytkownicy najchętniej otwierają od newslettery? Zwycięża w tej kwestii czwartek, jednak w środę i wtorek wyniki nie są znacząco gorsze. Natomiast zdecydowanie nie zaprzątamy sobie głowy czytaniem e-maili w weekendy. Gdy jednak zdecydujemy się na wysyłkę newslettera w niedzielę, to taki ruch powinien pozwolić uzyskać najwyższy wskaźnik otwarć w porównaniu do innych dni tygodnia. Natomiast wysyłając wiadomości w piątek ryzykujemy tym, że możemy stracić subskrybenta.

Jak widać dobór odpowiedniej pory wysyłki wiadomości nie jest prosty ani jednoznaczny i przypomina trochę poruszanie się po omacku. Mam jednak nadzieję, że niektórym osobom wyniki tego badania, które zostało przeprowadzone na 16 milionach wiadomości e-mail wysyłanych przez polskich klientów GetResponse pomoże w doborze odpowiedniego momentu do komunikacji poprzez pocztę elektroniczną. Może kiedyś przestanę otrzymywać zdecydowaną większość wiadomości w środku nocy, co ani dla mnie ani dla firm nie jest dobrym wyborem, jeśli liczą na jak najwyższe pozytywne wskaźniki z prowadzonych kampanii e-mail marketingowych.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-05-16T10:21:35+02:00
Aktualizacja: 2025-05-16T08:27:46+02:00
Aktualizacja: 2025-05-16T07:44:45+02:00
Aktualizacja: 2025-05-16T07:27:20+02:00
Aktualizacja: 2025-05-16T07:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-16T06:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-16T06:26:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-16T06:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T22:06:54+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T21:15:40+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T20:42:54+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T20:14:54+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T19:29:47+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T19:04:27+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T18:31:51+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T18:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T17:25:15+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T16:58:17+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T16:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T16:09:34+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T15:58:12+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T15:38:13+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T15:00:42+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T14:29:29+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T13:01:38+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T12:19:40+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T11:11:10+02:00
Aktualizacja: 2025-05-15T09:17:13+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA