REKLAMA

Mocno inwestujemy w unikalność i jakość informacji - Wojciech Kuśpik, PTWP SA

29.05.2012 15.58
Mocno inwestujemy w unikalność i jakość informacji – Wojciech Kuśpik, PTWP SA
REKLAMA
REKLAMA

Firma istniejąca od 1995, tworząca portale branżowe takie jak wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, organizująca spotkania biznesowe na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym – European Economic Congress (EEC) – jedną z najbardziej prestiżowych imprez odbywających się w Europie Centralnej. Wydająca magazyny (Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł) i czasopisma (Rynek Spożywczy). Mimo to firma jakby szerokim łukiem omijana w mediach branżowych. Praktycznie nie przyciąga zainteresowania internautów skupionych wokół technologii i nowych mediów. Nie znajdziemy jej w rankingach popularności, jej przedstawiciele rzadko pojawiają się tam gdzie biznes dopiero raczkuje. Mimo to serwisy i magazyny tworzone przez PTWP SA cieszą się olbrzymim zainteresowaniem użytkowników szukających ciekawych i wartościowych treści.

O rozwoju Polskiego Towarzystwa Wspierania Przesiębiorczości oraz prowadzonych przez firmę inicjatywach rozmawiałem z Wojciechem Kuśpikiem, Prezesem Grupy PTWP SA.

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości – brzmi dość tajemniczo. Czym konkretnie zajmuje się Wasza firma?

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości powstało w Katowicach w 1995r., obecnie funkcjonuje pod nazwą Grupa PTWP SA.

Grupa PTWP SA jest wydawcą m.in.: Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł, czasopisma Rynek Spożywczy, miesięcznika Rynek Zdrowia i magazynu Farmer oraz organizatorem spotkań biznesowych, konferencji i szkoleń, na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym – European Economic Congress (EEC) – jedną z najbardziej prestiżowych imprez odbywających się w Europie Centralnej. Grupa PTWP SA posiada także 70 proc. udziałów w PTWP-ONLINE Sp. z o.o., do której należą branżowe portale m.in. wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, rynekaptek.pl, portalsamorzadowy.pl, propertynews.pl, farmer.pl oraz serwis gieldarolna.pl.

Łącznie w grupie medialnej PTWP pracuje ponad 100 osób. Siedziba główna mieści się w Katowicach, firma posiada również swoje oddziały w Warszawie, gdzie zlokalizowane są m.in. redakcje czasopism Rynek Spożywczy oraz Farmer.

Jesteście na rynku od 95 roku. Co się zmieniało od tamtego czasu? Jak mimo upływu lat udało się wam utrzymać na rynku przy coraz większej konkurencji?

Grupa PTWP już od ponad 15 lat sukcesywnie powiększa skalę działalności, udoskonala usługi, produkty i wzmacnia zespół. Działalność firmy skoncentrowana jest na segmencie mediów specjalistycznych. Strategia rozwoju zakłada deklasowanie mniejszych graczy i bycie liderem w każdej z branż, w którą wchodzi.

Jak wygląda wasza codzienna praca? Prowadzicie kilka specjalistycznych serwisów, ile osób odpowiedzialnych jest za ich rozwój?

Tylko dla portalu wnp.pl, największego, najdynamiczniej rozwijającego się opiniotwórczego medium Grupy, każdego dnia pracuje kilkudziesięcioosobowy zespół dziennikarzy, redaktorów, fotoreporterów, grafików, informatyków i specjalistów odpowiedzialnych za rozwój i promocję projektu.

Grupa PTWP i należące do niej portale to: kilkadziesiąt rozbudowanych serwisów branżowych, ponad 50 serwisów tematycznych, kilkaset tysięcy aktualnych ofert i ogłoszeń w kilku kategoriach, ponad 155 tysięcy odbiorców codziennych newsletterów i alertów, ponad 5 milionów newsletterów wysyłanych w każdym miesiącu, 10 tysięcy informacji i blisko 9 milionów odsłon co miesiąc. Nad wszystkim czuwają specjaliści.

Ile obecnie użytkowników odwiedza wasze serwisy, jak wygląda sprzedaż publikowanych przez waszą redakcję magazynów?

Obecnie wydajemy cztery magazyny biznesowe: Miesięcznik Gospodarczy Nowy Przemysł, Rynek Spożywczy, Rynek Zdrowia oraz Farmer. Ich łączny nakład wynosi ponad 60 tysięcy egzemplarzy.

Z kolei portale Grupy PTWP odwiedza co miesiąc blisko 1,5 miliona unikalnych użytkowników. W ciągu ostatnich 3 lat grono naszych czytelników poszerzyło się kilkunastokrotnie. Systematycznie rośnie również liczba odsłon – zarówno globalna sięgająca 9 milionów, jak i w przeliczeniu na jednego użytkownika. Pod tym względem wypadamy wyjątkowo dobrze na tle konkurencji. Regularnie od kilku lat jesteśmy obecni w czołówce portali biznesowych w badaniach Megapanel PBI/Gemius, najbardziej reprezentatywnym dla rynku mediów internetowych. W rankingu Instytutu Monitorowania Mediów, który z kolei pokazuje najbardziej opiniotwórcze media, portal wnp.pl już drugi rok z rzędu jest obecny w TOP 10 wszystkich polskich serwisów internetowych. To efekt tego, iż mocno inwestujemy w unikalność i jakość informacji.

Jesteście zadowoleni z osiąganych wyników? Jak w chwili obecnej prezentuje się wasza struktura przychodów i kosztów, co obecnie jest głównym źródłem waszego utrzymania?

Jednym z powodów do satysfakcji jest fakt, że z wysyłanych każdego dnia newsletterów, portali, które są zintegrowane merytorycznie i wizualnie z magazynami, korzysta ceniona grupa użytkowników – menedżerowie oraz kadra zarządzająca, liderzy danych segmentów. W przypadku wnp.pl są to zarządzający przedsiębiorstwami przemysłowymi i produkcyjnymi branż takich jak: energetyka, hutnictwo, górnictwo, przemysł chemiczny, logistyka i teleinformatyka. Analogicznie sytuacja wygląda w przypadku pozostałych tytułów należących do Grupy (portalspożywczy.pl, rynekzdrowia.pl, dlahandlu.pl, portalsamorzadowy.pl czy propertynews.pl).

Struktura przychodów i kosztów odzwierciedla główne obszary działalności firmy, czyli wydawniczą, obejmującą tytuły prasowe i portale internetowe oraz eventową i szkoleniową. Są to, oczywiście uwzględniając pewne wahania, porównywalne proporcje w skali całego roku.

A jaki jest wasz stosunek do technologii mobilnych? Planujecie rozwój w tym zakresie?

Biorąc pod uwagę specyfikę odbiorców naszych produktów – jest to nieuniknione i będziemy się z całą pewnością rozwijać w tym zakresie. Przykładowo, na potrzeby zakończonego niedawno Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2012, największej imprezy biznesowej Europy Centralnej, przygotowaliśmy dedykowaną aplikację mobilną na najbardziej popularne platformy Android oraz iOS (iPhone, iPad). Rozważamy przygotowanie podobnych aplikacji dla naszych portali, gdzie obecnie również nie stronimy od mobilności, oferując np. lekką wersję serwisu m.wnp.pl. Jej popularność systematycznie rośnie.

Jakie macie plany na kolejne miesiące? W jaki sposób planujecie zdobywać nowych użytkowników?

Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju, tam gdzie dostrzeżemy niszę, planujemy uruchomienie nowych serwisów lub potencjalne przejęcia (tak jak to miało miejsce np. z najstarszym pismem branży rolniczej – Farmerem oraz portalem farmer.pl).

Istniejące portale są stale udoskonalane. Przykładowo, w tym roku odnowiliśmy wnp.pl Serwis obecnie stawia na wygodę użytkowników oferując wyższy stopień interaktywności. Stronę główną można personalizować, ustawiać kolejność serwisów, notowań, zwartość wyszukiwarek, wybrać na stałe profil spółki giełdowej. Zmieniona, bardziej przejrzysta szata graficzna portalu, umożliwia jeszcze szybszy dostęp do informacji, tekstów i danych ekonomicznych.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA