Właśnie ruszył LinkedIn po polsku. Co na to GoldenLine?
Właśnie ruszyła polskojęzyczna wersja największego serwisu społecznościowego na świecie dla tzw. profesjonalistów - LinkedIn. Adresu serwisu z polską domeną linkedin.pl jeszcze się nie doczekaliśmy, ale w opcjach konta na Linkedin.com można już zmienić język na polski i po chwili całość interfejsu serwisu będzie dostępna w naszym rodzimy języku. Oczywiście osoby z Polski zainteresowane założeniem konta na LinkedIn będą mogły zrobić to od razu w polskim języku. Pojawienie się LinkedIn w Polsce oczywiście nakazuje zadać pytanie - no to co z polskim Goldenline?
Z LinkedIn korzysta 150 mln osób na świecie, w tym ponoć ok. pół miliona Polaków. Jednak z Polsce na razie zdecydowanie góruje GoldenLine, który wg ostatnich wyników Megapanelu ze stycznia 2012 r. cieszy się odwiedzalnością na poziomie 2,1 mln real users. Oczywiście to nie oznacza, że tylu właśnie zarejestrowanych użytkowników posiada polski serwis, ale takie statystyki dają mu wysokie 14 miejsce w rankingu polskich społeczności.
LinkedIn wcale więc nie będzie miał łatwo w konfrontacji z GoldenLine, który od jakiegoś czasu częściowo należy do jednej z największych polskich grup medialnych Agora S.A. Wydaje się jednak, że dla obu serwisów będzie miejsca na polskim rynku - GoldenLine pozostanie zapewne numerem 1 jeśli chodzi o headhunting na wewnętrznym rynku pracy, podczas gdy z LinkedIn korzystać będą zarówno firmy zagraniczne, jak i Polacy szukający pracy albo w strukturach międzynarodowych korporacjach, ale po prostu za granicą.
Dla LinkedIn, polska wersja językowa jest już 17 lokalną wersją serwisu. Na razie nie słychać o planach ruchów promocyjnych LinkedIn w Polsce, więc zapewne uruchomienie serwisu po polsku niewiele zmieni w jego przypadku.