Jeździsz pociągami i zgarniasz zniżki. PKP Intercity jak linie lotnicze - nagrodzi wiernych pasażerów
10 podróży odblokuje darmowy lub przynajmniej tańszy bilet? PKP Intercity chce mieć program lojalnościowy w stylu rozwiązań stosowanych w wielu innych branżach. Wierni klienci będą nagrodzeni.

Gdyby wszystko poszło zgodnie z planem, już dawno powinniśmy korzystać z programu lojalnościowego. Powstanie takiego zapowiadał poprzedni zarząd PKP Intercity. W czerwcu 2023 r. ogłoszono plany na przetarg, który miał wyłonić firmę odpowiedzialną za przedsięwzięcie.
- Tamte projekty są definitywnie zamknięte. One nie ujrzały poziomu koncepcji. Tyle mogę powiedzieć – stwierdził w rozmowie z PAP Janusz Malinowski, obecny prezes spółki.
Nie oznacza to jednak, że program lojalnościowy PKP Intercity to historia
Wręcz przeciwnie – prace nad nim ruszyły. Prezes przewoźnika nie zdradza jednak jeszcze szczegółów. Wiemy tylko tyle, że wśród możliwych propozycji są bonusy dla stałych klientów w postaci rabatów na kolejne przejazdy.
Takie promocje na pewno ucieszą pasażerów, ale jeśli program lojalnościowy ma być sukcesem, to dobrze by było, gdyby w ofercie pojawili się również inni partnerzy. Spójrzmy, jak działa to choćby w przypadku Żabki:
Nowa żappka to także poszerzona strefa Wszystko za żappsy, w której klienci mogą wymieniać zebrane punkty na jeszcze większy wybór nagród, zarówno w formie kuponów rabatowych, jak i ofertę partnerów Żabki – Jush, Maczfit czy Delio oraz zewnętrznych – Eventim, BookBeat czy Gamivo.
Od niedawna są nawet bilety komunikacji miejskiej czy możliwość zamawiania taksówek. Za każdy przejazd zamówiony w aplikacji użytkownicy otrzymują żappsy, które można wymienić na nagrody w sklepach Żabka oraz kupony na obniżenie ceny kolejnego przejazdu.
Wyobrażam sobie, że podobny program w przypadku PKP Intercity pozwalałby skorzystać ze zniżek w komunikacji miejskiej. Tym bardziej że w planach jest pewna integracja:
Pasażerowie, kupując bilet PKP Intercity, będą mieli możliwość dodania do niego biletu miejskiego, który pozwoli na korzystanie z Warszawskiego Transportu Publicznego. Aby otrzymać ten bilet, pasażer w trakcie zakupu biletu kolejowego będzie mógł zaznaczyć chęć otrzymania takiego biletu. Po dokonaniu płatności otrzyma również bilet uprawniający do poruszania się komunikacją miejską w Warszawie. Bilet będzie obowiązywać w pierwszej strefie biletowej ZTM przez 75 minut.
- Wspólna oferta nie tylko ułatwi przemieszczanie się po stolicy, ale także przyczyni się do zwiększenia komfortu podróży i zachęci do korzystania z kolei oraz transportu miejskiego. To kolejny przykład na to, jak istotna jest współpraca spółek w ramach grupy PKP w tworzeniu synergicznych rozwiązań dla podróżnych – mówił Alan Beroud, Prezes Zarządu PKP S.A.
A jakby dołożyć do tego zniżki na bilety na tramwaj czy autobus w programie lojalnościowym? Jeśli chcemy promować odejście od samochodów, to takie rozwiązanie miałoby naprawdę sens.
PKP Intercity stawia też na automaty, które sprzedają przekąski w pociągach. To również miejsce na ewentualne zniżki do zdobycia.
Potencjał programu lojalnościowego PKP Intercity więc jest. Pasażerów przybywa i na pewno nie zabraknie osób chcących z niego skorzystać. Oby tylko przewoźnik nie przygotował czegoś na kolanie.
Zdjęcie główne: The_Pixel / Shutterstock.com