PKP Intercity idzie za ciosem. Popularne pociągi wyjadą na tory
Widoki na dworcach mogą być spektakularne. Wyjątkowo długie, bo sklejone składy, będą kursować przez cały długi weekend. Miejsca powinno wystarczyć dla każdego.
To będzie nieco inny długi weekend niż wakacyjne wolne czy wyjazdy z okazji Wszystkich Świętych. Niektórzy jednak mogą chcieć wykorzystać dodatkowy dzień, by odwiedzić bliskich albo po prostu wybrać się na przejażdżkę. Dlatego PKP Intercity dmucha na zimne i skoro jest długi weekend to na torach będą wydłużone pociągi. Oby to była nowa tradycja przewoźnika, bo korzyści jak widać są ogromne.
Od 8 do 11 listopada łącznie przewoźnik wzmocni 102 pociągi 150 dodatkowymi wagonami. Ponadto zostały zaplanowane podwójne trakcje, tj. dwa połączone elektryczne zespoły trakcyjne. Wydłużone pociągi obsłużą następujące połączenia w kolejnych dniach weekendu:
- 8 listopada – 1220 IC Nida rel. Kielce Gł. – Warszawa Wsch.
- 8 listopada – 1624 IC Fredro rel. Białystok Gł. – Wrocław Gł.
- 8 listopada – 6124 IC Fredro rel. Wrocław Gł. – Białystok Gł.
- 8 listopada – 30110 IC Wetlina rel. Kraków Gł. – Zagórz
- 9 listopada –1624 IC Fredro rel. Białystok Gł. – Wrocław Gł.
- 9 listopada – 6124 IC Fredro rel. Wrocław Gł. – Białystok Gł.
- 10 listopada – 1624 IC Fredro rel. Białystok Gł. – Wrocław Gł.
- 10 listopada – 6124 IC Fredro rel. Wrocław Gł. – Białystok Gł.
- 11 listopada – 1542 IC Laguna rel. Warszawa Zach. – Gdynia Gł.
- 11 listopada – 5142 IC Laguna rel. Gdynia Gł. - Warszawa Zach.
- 11 listopada – 1624 IC Fredro rel. Białystok Gł. – Wrocław Gł.
- 11 listopada – 6124 IC Fredro rel. Wrocław Gł. – Białystok Gł.
- 11 listopada – 1106 IC Esperanto rel. Białystok Gł. – Łódź Fabryczna
- 11 listopada –33112 IC Bieszczady rel. Zagórz – Kraków Gł
Przewoźnik podaje przykład pociągu Esperanto, który zwykle zestawiany jest z jednego składu typu Dart o długości 150 m, który może pomieścić ponad 350 pasażerów. Sklejona wersja będzie mieć więc 300 m, a na pokładzie zmieści się przeszło 700 osób.
Ponadto przewoźnik stale monitoruje frekwencję pasażerów w pociągach i w miarę możliwości technicznych, jeśli pojawi się taka potrzeba, w trakcie weekendu będzie wprowadzał kolejne wzmocnienia składów dodatkowymi wagonami
– zaznacza PKP Intercity.
Oprócz tego do dyspozycji pasażerów na największych dworcach w Polsce będą informatorzy mobilni
Pomogą oni podróżnym ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także udzielą informacji pomocnych w podróży. Będą oni dostępni na następujących dworcach: Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Szczecin Główny, Kraków Główny, Katowice, Przemyśl Główny, Poznań Główny, Wrocław Główny.
Powiększone składy pozwalają zabrać większą liczbę osób, ale może zdarzyć się tak, że nie każdy będzie miał miejsce siedzące. Niektórzy na Twitterze zgłaszali takie sytuacje. Prezes PKP Intercity zauważał, że nagłym wzrostom spowodowanym m.in. długimi weekendami ot tak nie sprosta żaden polski czy zagraniczny przewoźnik. Janusz Malinowski podkreślił, że w zwykły dzień PKP Intercity przewozi ok. 150-160 tys. pasażerów, podczas gdy 3 listopada – a więc w dzień powrotów z długiego weekendu wypadającego z okazji Wszystkich Świętych – jechało 255 tys. podróżnych. W sumie od 30 października do 3 listopada z usług PKP Intercity skorzystało 985 tys. pasażerów.
Dlatego wzmocnienia składów cieszą, bo pozwalają zabrać wszystkich chętnych
W ten długi weekend pewnie aż tak wielu podróżnych nie będzie, stąd i mniejsza liczba dodatkowych wagonów, ale dobrze, że PKP Intercity zgłasza gotowość. Zdarza mi się podróżować autobusami i po świętach czy długich weekendach wiem, że nie ma sensu czekać na przystanku, bo pojazd będzie przepełniony i niewykluczone, że kierowca się nawet nie zatrzyma. Dobrze, że pociąg daje tę gwarancję – choć na wszelki wypadek nigdy bym nie ryzykował zakupu biletu na ostatnią chwilę.
Więcej o zmianach na kolei przeczytasz na Spider's Web: