REKLAMA

Bez nowych pociągów się nie pomieścimy. PKP Intercity mówi, ilu pasażerów chce przewieźć

Wygląda na to, że naprawdę wielu Polaków zdecyduje się zostawić samochód w garażu albo zrezygnuje z zakupu. PKP Intercity spodziewa się, że w najbliższych latach liczba pasażerów znacząco wzrośnie. I faktycznie są powody do takiego optymizmu.

pkp intercity
REKLAMA

Według wcześniejszych szacunków przewoźnika w 2030 r. na podróże pociągami PKP Intercity miałoby zdecydować się 89 mln pasażerów. Teraz spółka ma ambitniejszy plan i oczekuje, że za sześć lat przewiezie 110 mln pasażerów. Ogłoszono to w trakcie Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

Dla porównania w 2023 r. pociągami PKP Intercity przejechało 68 mln osób. To jak na razie najlepszy wynik w historii spółki. Jak na razie, bo wiele wskazuje na to, że 2024 r. tę poprzeczkę przeskoczy. Według szacunków Janusza Malinowskiego, prezesa PKP Intercity, rok uda się zamknąć w okolicach 80 mln pasażerów.

REKLAMA

W samym tylko sierpniu PKP Intercity mogło pochwalić się liczbą co najmniej 8,15 mln pasażerów, a razem z lipcem liczba wynosi 16 mln osób. Od początku roku przewoźnik wziął na pokład prawie 53 mln podróżnych.

- Spółka PKP Intercity dotąd nigdy w ciągu miesiąca nie przewiozła ponad 8 milionów osób. Pobiliśmy wyniki z poprzednich wakacji – powiedział cytowany przez Rynek Kolejowy Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.

Większa liczba pasażerów oznacza konieczność powiększenia taboru. Już w okresie wakacji na tory wyjechało o 800 pociągów więcej niż w 2023 r. „Skala wzmocnień składów pociągów to blisko 2,2 tys. wagonów” – ujawnił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.

A i tak miejsca nie wystarczyło dla każdego. Jak zwracają uwagę użytkownicy Twittera "za każdym razem bilety do miejscowości nadmorskich wyprzedane na trzy tygodnie do przodu".

PKP Intercity: musimy mieć więcej pociągów

Na szczęście przewoźnik zdaje sobie sprawę z wyzwania. Jak powiedziano w Karpaczu PKP Intercity swoją strategię chce ukierunkować na tabor, który generuje niższe koszty eksploatacyjne. W tym celu spółka chce inwestować w tabor zespołowy i w elektryczne zespoły trakcyjne.

- Więcej nowoczesnych pociągów, więcej komfortu dla naszych pasażerów to nasze hasło - zapowiedział Janusz Malinowski.

REKLAMA

Na tym inwestycje na polskiej kolei się nie kończą. PKP PLK właśnie ogłosiło trzy przetargi o szacowanej łącznie kwocie ponad 6 mld zł. Planowane inwestycje to modernizacja trasy Gdynia – Lębork, budowa nowej linii Szczyrzyc – Tymbark, a także modernizacja linii Stalowa Wola - Tarnobrzeg - Sandomierz - Ocice – Padew.

Ogłosiliśmy przetarg na jeden z odcinków słynnego projektu „Podłęże-Piekiełko”. Dzięki tej inwestycji skrócimy przejazd pociągów z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza. Jeszcze w tym roku ogłosimy przetargi na kolejne odcinki, w tym w okolicach Gdowa. Chcemy jednoznacznie uciąć wszelkie spekulacje – mamy zabezpieczone pieniądze, przystępujemy do działań. Ponadto ogłosiliśmy dwa przetargi na wielomiliardowe zadania na Pomorzu oraz Podkarpaciu. Rozwijamy polską kolej

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-13T17:27:10+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T15:44:17+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T15:33:44+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T13:54:46+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T13:21:08+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T10:50:16+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T10:20:48+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T09:34:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T07:40:57+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T06:10:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-13T06:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-12T21:12:45+01:00
Aktualizacja: 2025-11-12T19:02:02+01:00
Aktualizacja: 2025-11-12T17:15:22+01:00
Aktualizacja: 2025-11-12T16:49:20+01:00
Aktualizacja: 2025-11-12T15:52:53+01:00
Aktualizacja: 2025-11-12T13:39:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-12T12:38:52+01:00
Aktualizacja: 2025-11-12T11:38:46+01:00
Aktualizacja: 2025-11-12T09:28:27+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA