Gothic Remake kontra oryginał - na porównaniu widać jak wierna jest nowa gra
W sieci można znaleźć pierwsze porównania grafiki z kultowej gry Gothic oraz wersji Remake zapowiedzianej przez THQ Nordic. Postęp jest widoczny gołym okiem, ale twórcy dbali o zachowanie wierności z uwielbianym oryginałem.
Było koncepcyjne demo, były oficjalne zapowiedzi, były nawet pierwsze apele od polskich fanów serii. Teraz THQ Nordic przedstawia grę Gothic Remake w akcji, na materiałach reklamowych ukazujących bezpośrednią rozgrywkę. Nie trzeba było długo czekać, by internauci dokonali pierwszych porównań, bezpośrednio zestawiając ze sobą oprawę obu produkcji.
Na bezpośrednim porównaniu widać jak (nie)wiele dzieli Gothic Remake i kultowy oryginał.
Jednego z pierwszych porównań dokonał znany twórca o wymownym i subtelnym nicku Cycu1, specjalizujący się w materiałach poświęconych oprawie graficznej. Youtuber zestawił kadry z obu gier jeden obok drugiego, jak na dłoni wskazując różnice wynikające z ponad dwóch dekad technologicznego rozwoju.
Zachęcam do oglądania podlinkowanego materiału na YouTube, a także pozwoliłem sobie złapać kilka nieruchomych kadrów, na których doskonale widać różnice między Gothic Remake oraz oryginalną niemiecką produkcja z 2001 r. Zestawiając dwa ujęcia obok siebie, najlepiej widać, że producenci nowej wersji zachowują niezwykłą wierność wobec oryginału, przynajmniej w pewnych obszarach.
Gothic Remake zachowa wierność wobec oryginału, wprowadzając jednocześnie zupełnie nowe elementy rozgrywki.
Najbardziej wyrazistymi nowościami jest wspinaczka w stylu Uncharted oraz nurkowanie i podwodna eksploracja. Twórcy zapowiedzieli także bardziej rozbudowane narzędzia alchemiczne oraz rozszerzenie palety możliwości mieszkańców kolonii o nowe zachowania oraz reakcje. Rozwój postaci ma być z kolei „bardziej satysfakcjonujący” i właśnie o tę zmianę obawiam się najbardziej. Wymagająca, systematyczna progresja w oryginale trafiała w moje serce.
Twórcy wersji Remake zapowiedzieli, że położyli ogromny nacisk na to, co najbardziej z chwyciło mnie w oryginalnej grze z 2001 r. Chodzi o zachowanie postaci niezależnych, funkcjonujących zupełnie niezależnie do gracza. NPC żyli według własnego rytmu dobowego, mieli indywidualne mieszkania, własne łóżka oraz unikalne profesje. Dzisiaj może nie robi to już takiego wrażenia, ale w 2001 r. mieliśmy do czynienia z czymś przełomowym. Miało się wrażenie uczestnictwa w autentycznym, wiarygodnym, skomplikowanym społecznie świecie.
Gothic Remake powstaje na silniku Unreal Engine. Gra trafi na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series. Data premiery wciąż nie jest znana.