Można już pobrać Diablo 4 w Game Pass, na konsole i PC. Nie zabrakło zmian
Od 28 marca posiadacze abonamentu Game Pass mogą pobierać Diablo 4 na swoje konsole Xbox oraz komputery osobiste. Najnowsza produkcja studia Blizzard stała się częścią usługi Microsoftu.
Diablo 4 najpierw błyskawicznie wdarło się na szczyty sprzedażowych list, aby potem równie szybko z nich spaść. Długo oczekiwanej produkcji nie udało się przyciągnąć fanów na dłużej, mimo przyjemnej kampanii fabularnej. Problemem okazały się aktywności dla graczy na wyższych poziomach, a także dyskusyjne zmiany w balansie rozgrywki.
Sam byłem naprawdę zadowolony z kampanii, rekomendując Diablo 4 w naszej recenzji. Kiedy jednak opadł popremierowy kurz, jeszcze przed debiutem pierwszego sezonu, zdałem sobie sprawę, że nie mam już wiele do zrobienia w grze. Zawartość end-game nie była dla mnie kusząca, a wprowadzane zmiany osłabiające moje postaci frustrowały.
Game Pass może być dla Diablo 4 szansą na drugą młodość. Gra dostanie potężną aktualizację.
W połowie maja Diablo 4 otrzyma wyczekiwany przez wiernych fanów sezon piąty, wprowadzający gigantyczne zmiany do gry. Aktualizacja kompletnie przebuduje takie systemy jak zdobywanie lootu, ulepszanie przedmiotów czy aktywności end-game. Społeczność oceniła zapowiedziany remont zasad jako coś bardzo dobrego, co korzystnie wpłynie na jakość gry.
Nim piąty sezon Diablo 4 wystartuje, abonenci Game Passa mają nieco ponad miesiąc czasu na przejście głównej kampanii fabularnej oraz zapoznanie się z zawartością czwartego sezonu, poświęconemu konstruktom. Sezon Konstruktów wprowadza nowe zadania, nową postać towarzyszącą, nowe podziemia oraz unikalnego bossa Malfasa.
Z okazji debiutu w programie Game Pass, Diablo 4 mocno nam wyładniał.
Dzień przed udostępnieniem Diablo 4 w Game Pass gra Blizzarda otrzymała potężną aktualizację graficzną. Łatka 1.3.5. wprowadza funkcje ray tracing na konsolach oraz komputerach osobistych takie jak cienie i odbicia, a także ulepszoną okluzję otoczenia. Tradycyjnych cieni doczekała się także większa liczba postaci jednocześnie widocznych na ekranie.
Na konsolach funkcje ray tracing powodują spadek płynności rozgrywki do 30 klatek, ale w zamian ulepszone są dodatkowe elementy grafiki, jak mgła czy gęstość futer. Na komputerach limit 30 fps nie występuje. Płynność rozgrywki jest tu zależna od wydajności posiadanego sprzętu. Jeśli korzystamy z karty graficznej RTX 40, aktualizacja 1.3.5 umożliwia włączenie generatora klatek DLSS wspierającego śledzenie ray tracing.