Xiaomi 14 sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Rzucono się na nowe modele
Nowe Xiaomi 14 trafiły na rynek w minioną niedzielę. Smartfony są dostępne do kupienia w większości krajów Europy i jak się okazuje, sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Znacznie lepiej niż zeszłoroczne modele.
Co prawda chińska premiera Xiaomi 14 miała miejsce już w październiku 2023 r. Model z dopiskiem Ultra został pokazany w Państwie Środka kilka dni przed europejską premierą. Pomimo tego, telefony szybko trafiły do sklepów na świecie i w Europie – w Polsce dostępny jest jak na razie wyłącznie podstawowy model (wariant Ultra trafi na półki sklepowe trochę później). Niemniej jednak, na innych europejskich rynkach sprzedaż wydaje się naprawdę obiecująca.
Xiaomi 14 i Xiaomi 14 Ultra rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Dyrektor generalny Xiaomi Lu Weibing na swoim profilu na chińskim portalu Weibo ujawnił, że nowy Xiaomi 14 i Xiaomi 14 Ultra sprzedają się naprawdę nieźle. W taki sposób, że sprzedaż Xiaomi 14 Ultra jest trzy razy lepsza w porównaniu do poprzedniej generacji Ultra telefonu chińskiego giganta technologicznego, czyli Xiaomi 13 Ultra. Podstawowy model Xiaomi 14 (który obecnie również jest w przedsprzedaży w Polsce) przez pierwsze dni sprzedawał się sześć razy lepiej w porównaniu do zeszłorocznej "trzynastki".
Co prawda nie otrzymujemy tutaj dokładnych liczb, ale i tak jest mowa wyłącznie o pierwszych dniach – czyli tak naprawdę godzinach sprzedaży. Smartfony na pierwszy rzut oka nie charakteryzują się ogromnymi ulepszeniami względem poprzedników (Xiaomi 14 Ultra wygląda bardzo podobnie do 13 Ultra), ale najwyraźniej wystarczyło to, aby znacząco zwiększyć sprzedaż.
Producent podjął tutaj także nietypową decyzję, wprowadzając model z dopiskiem Ultra. Xiaomi 14 Ultra został wprowadzony zarówno na rynek chiński i globalny praktycznie jednocześnie. Wcześniej było tak, że różnica między premierą chińską a globalną wynosiła kilka miesięcy. Podobnie jak w przypadku podstawowego Xiaomi 14, który w Chinach był dostępny już od ponad 4 miesięcy. Jednocześnie firma wprowadziła podstawowy model obok 14 Ultra w identycznym czasie – praktycznie na początku roku.
Zeszłoroczny Xiaomi 13 Ultra trafił na globalny rynek parę miesięcy po Xiaomi 13. Chociaż zeszłorocznego modelu nie mogliśmy kupić w Polsce, to tym razem Xiaomi postanowiło wprowadzić model z dopiskiem Ultra do kraju nad Wisłą. Chociaż w nieco późnym terminie, bo telefon trafi do regularnej sprzedaży dopiero pod koniec marca, czyli za niespełna trzy tygodnie.
Więcej o smartfonach przeczytasz na Spider's Web: