REKLAMA

Lubisz szum morza lub dźwięk odkurzacza? Raczej już ich nie posłuchasz

Pomimo że wielogodzinne nagrania morskich fal potrafią przyciągnąć do Spotify dziesiątki tysięcy słuchaczy, platforma wstrzymuje program wypłaty dochodów z reklam dla ich twórców. Czemu? Bo liczy się nie ilość, a jakość słuchaczy.

Lubisz szum morza lub dźwięk odkurzacza? Raczej już ich nie posłuchasz
REKLAMA

Każdy z nas zna przynajmniej jedną taką osobę, która z nieukrywaną przyjemnością puszcza sobie w tle dźwięki lasu, trzaskającego w kominku drewna, padającego deszczu, odkurzacza czy wentylatora. Jeżeli nie, to prawdopodobnie choć raz miałeś szczęście trafić w rekomendacjach YouTube na tego typu wielogodzinne nagranie.

Tego typu nagrania - zwane w języku angielskim white noise - zarabiają tysiące złotych. Jednak Spotify chce ukrócić biznes osób, które prowadzą podcasty z dźwiękami wentylatorów.

REKLAMA

Dźwięki burzy na zawołanie? Prawdopodobnie nie na Spotify

Jak informuje Bloomberg, powołując się na treść wiadomości email rozesłanej przez Spotify do twórców publikujących podcasty na platformie, popularna platforma szykuje zmiany w programie Ambassador Ads - programie stworzonym dla podcasterów, by zarabiać na reklamach.

Największą zmianą jest wykluczenie z programu whitenoiserów, czyli podcastów zawierających jedynie wielogodzinne nagrania różnego rodzaju "dźwięków tła". Według Spotify podcasty poświęcone tego typu nagraniom nie angażują słuchaczy, jednocześnie czerpiąc z programu Ambassador Ads duże zyski, które mogłyby być przeznaczone dla "zwykłych podcastów". Zmiany w programie Ambassador Ads wejdą w życie 1 października.

Podcast typu white noise

Spotify nie porzuca całkowicie monetyzacji podcastów typu white noise, gdyż nadal mogą oni zarabiać na automatycznie odtwarzanych reklamach czy płatnych subskrybentach.

Ile można zarobić na szumie lasu? Całkiem sporo

W 2022 roku dziennikarka Bloomberga Ashley Carman dotarła do jednego z twórców podcastu typu white noise, Todda Moore prowadzącego "Tmsoft's White Noise Sleep Sounds". Podcast Moore'a zbiera dziennie 50 tys słuchaczy, plasując go w top 25 proc. najczęściej słuchanych podcastów na platformie.

By nie zakłócać aury podcastu, Todd Moore ustawia reklamy w nagraniach jedynie na początku Tmsoft's White Noise Sleep Sounds. Za każde tysiąc odtworzeń reklam otrzymuje 12,25 dolara, co przekłada się na dzienny zysk 612,50 dol. i miesięczny 18375 dol. (ok. 76439 zł). Moore nagrania publikuje także w serwisie YouTube, co przynosi mu kolejne dochody.

Zobacz też:

REKLAMA

Zdjęcie główne: ssi77 / Shutterstock.com

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA