1. SPIDER'S WEB
  2. Sprzęt
  3. Tech
  4. Technologie

Znamy wielką trójkę producentów smartfonów na polskim rynku. Polacy wciąż wybierają Samsunga

Znamy wielką trójkę producentów smartfonów na polskim rynku. Polacy wciąż wybierają Samsunga

Najczęściej wybierane telefony komórkowe przez Polaków to telefony Galaxy. Samsung prowadzi w ujęciu ilościowym. Biorąc pod uwagę szeroką ofertę tego producenta oraz liczne promocje u operatorów komórkowych – trudno się dziwić.

Polski oddział Samsunga pochwalił się na swoim twitterowym koncie wynikami rynkowych badań GfK Sales Tracking. Wynika z nich, że w minionym roku 31,7 proc. wszystkich sprzedanych telefonów to modele Galaxy. Co więcej, udział Samsunga w rynku sprzedaży telefonów w ujęciu wartościowym wzrósł w ostatnich miesiącach do poziomu 39,3 proc w ujęciu wartościowym i 34 proc. w ujęciu ilościowym.

Samsung informuje przy okazji, że według tego samego badania rynek smartfonów w Polsce nadal rośnie. W minionym roku według GfK Sales Tracking na polskim rynku sprzedano 9,5 mln telefonów, co stanowi jednoprocentowy wzrost w ujęciu rok do roku.

Samsung numerem jeden w Polsce. Na podium znalazły się też Xiaomi i Apple.

Jak udało się ustalić Spider’s Web, wyniki raportu GfK Polonia pozycjonują Samsunga na pozycji lidera w ujęciu ilościowym. Na drugim miejscu znajduje się Xiaomi, trzecie zaś zajmuje Apple. Ten wynik nie powinien zaskakiwać. Położenie dużego nacisku na telefony średniej i niższej klasy – linie Galaxy A i Galaxy M – z pewnością były jednym z głównych źródeł sukcesu.

Innymi prawdopodobnie były liczne promocje przygotowywane przez operatorów komórkowych. Telefony Samsunga niejednokrotnie zyskiwały wówczas dodatkową ekspozycję i były kojarzone z dobrymi okazjami. Większość modeli zebrała też w miarę przychylne recenzje – w tym na Spider’s Web.

Badanie Gfk jest polskim benchmarkiem, który akceptowany jest przeć całą branżę elektroniki użytkowej

Według metodologii tego badania raportowana jest sprzedaż do użytkownika końcowego, a nie sprzedaż do dystrybutora. To istotne, bo taki pomiar pokazuje rzeczywistą sprzedaż. W przypadku raportowania do dystrybutora, mamy do czynienia z prognozami sprzedaży. Jak tłumaczył Przemysław Pająk, tego typu badania pokazują „wiarę dystrybutorów w to, jakim powodzeniem będą cieszyły się sprzęty danych producentów.” Dlatego branża wybiera badanie Gfk jako najbardziej miarodajne.