REKLAMA

W polskiej sieci krąży plotka o wadliwych PlayStation 5 i opóźnieniu sprzedaży. Wyjaśniamy, jak jest

Na Twitterze oraz w innych mediach społecznościowych można przeczytać plotki na temat wadliwej partii PlayStation 5, jaka trafiła do Polski. Rzekoma wada ma wpływać na termin realizacji zamówień. Wyjaśniamy, jak jest naprawdę.

08.11.2020 16.54
Czy w Polsce są wadliwe PlayStation 5? Wyjaśniamy
REKLAMA

W sobotę 7 listopada użytkownik serwisu Twitter Patryk Fejfer poinformował o tym, że zadzwonił do niego przedstawiciel sklepu x-kom. Pracownik zawiadomił Patryka o opóźnieniu dostawy PlayStation 5. Za powód podał wadliwą płytę główną urządzenia. Użytkownik Twittera podzielił się tą nowiną w sieci.

REKLAMA

Informacja o wadzie płyty głównej może wydawać się wiarygodna z wielu powodów. Po pierwsze, gdy nowa konsola wchodzi na rynek, nic nie wiemy o jej awaryjności. Historia pamięta przypadki wysokiego stopnia awaryjności, nie jest to nic nadzwyczajnego. Wystarczy wspomnieć Xboksa 360 i tzw. czerwony pierścień śmierci. Po drugie, doniesienie o rzekomo wadliwej płycie zbiegło się w czasie z relacją mojego kolegi Pawła Winiarskiego - jego PlayStation 5 miało problemy techniczne.

Teraz wiemy, że pracownik x-kom popełnił błąd, informując o wadzie płyty głównej w PlayStation 5.

Jak dowiedziałem się bezpośrednio od rzecznika sieci x-kom, pracownik nie mógł wiedzieć o żadnej wadzie urządzenia, ponieważ w momencie dzwonienia do klientów konsole PS5 wciąż nie znajdowały się jeszcze w magazynach popularnego sklepu. Przedstawiciel x-komu dokonał nadinterpretacji, być może szukając usprawiedliwienia dla opóźnionej wysyłki sprzętu do klienta. Słowem: doszło do nieszczęśliwego wprowadzenia w błąd.

Postanowiliśmy uzyskać oficjalne stanowisko w tej sprawie od rzecznika x-kom, Kamila Szwarbuły. Rzecznika zapytałem, czy prawdą jest, iż dostali wadliwą partię konsol PlayStation 5, np. z nieodpowiednio działającą płytą główną:

Prawdą jest jednak, że zamówienia PlayStation 5 w sieci x-kom faktycznie zostały opóźnione.

Publiczną, ale niekoniecznie powszechnie znaną informacją jest fakt, że sieć x-kom nie jest bezpośrednim klientem Sony Interactive Entertainment Polska. SIEP to oficjalny dystrybutor urządzeń PlayStation na naszym rynku z ramienia Sony, z którym współpracuje znaczna część sieci RTV AGD - na przykład MediaMarkt. Inna część sieci sprzedaży posiada własne łańcuchy dostaw.

Jedną z takich sieci jest x-kom. Niestety, tym razem popularny sklep nie jest w stanie zaoferować konsol PS5 w dniu premiery, najprawdopodobniej z tego względu, że zawiódł jeden z ich kanałów dostaw. Nie oznacza to jednak, że zamówienia przedpremierowe w innych sieciach RTV AGD są zagrożone. Wydaje się, że te firmy, które współpracują bezpośrednio z SIEP, będą wysyłały konsole na czas.

Rzecznika sklepu x-kom poprosiliśmy o komentarz związany z opóźnieniem dostaw konsol PlayStation 5:

Wszystko powinno być już jasne.

REKLAMA

Wciąż nie wiadomo, jak wielkim stopniem awaryjności będzie się cechować PlayStation 5. Wiemy za to, że konsola jest cudownie cicha, a kontroler DualSense to najlepszy pad w historii Sony. Jeśli chcecie poznać więcej szczegółów dotyczących PS5, zapraszam do zapoznania się z naszą bardzo obszerną recenzją.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA