T-Mobile pokazał wyniki. „Ponieśliśmy znaczne koszty w celu zagwarantowania niezbędnego poziomu bezpieczeństwa”
T-Mobile to kolejny z polskich operatorów telefonii komórkowej dzielących się wynikami za 2. kwartał 2020 r. Uwzględniony został w nich wpływ koronawirusa na prowadzony biznes.
![t-mobile wyniki finansowe 2 kw 2020](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2020%2F08%2Ft-mobile-wyniki-finansowe-2-kw-2020.jpg&w=1200&q=75)
Polskim operatorom udało się wyjść z kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa obronną ręką. W przypadku T-Mobile’a, który podzielił się właśnie swoimi najnowszymi wynikami finansowymi, udało się wypracować wzrost przychodów, który wyniósł 3,4 proc. r./r. do poziomu 1,6 mld zł.
![t-mobile wyniki finansowe 2 kw 2020](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2020%2F08%2Ft-mobile-wyniki-finansowe-2-kw-2020-3.jpeg&w=1200&q=75)
Jeszcze większy w T-Mobile’u był w ujęciu procentowym wzrost przychodów z usług, który wyniósł 6,3 proc., podczas gdy wskaźnik EBITDA AL dobił do poziomu 435 mln zł (poprawa o 1,9 proc. w ujęciu rocznym).
T-Mobile’owi udało się zdobyć nowych klientów kontraktowych netto.
Oznacza to, że baza abonentów usług post-paid po podliczeniu zysków i strach była w 2. kwartale 2020 r. większa o 186 tys. SIM-ów w porównaniu do tego samego okresu rok temu. Wzrost w tym segmencie wyniósł 2,5 proc. r./r.
Spadł natomiast wskaźnik rezygnacji z kontraktów do poziomu 0,6 proc., a to najmniej w historii istnienia firmy. Można jednak tutaj domniemywać, iż to jeden z niewielu pozytywnych efektów lockdownu z perspektywy telekomu.
![t-mobile wyniki finansowe 2 kw 2020](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2020%2F08%2Ft-mobile-wyniki-finansowe-2-kw-2020-4.jpeg&w=1200&q=75)
Jak to się stało, że T-Mobile Polska poradził sobie z kryzysem wywołanym pandemią Covid-19?
Firma przekonuje, że zasługa w tym wprowadzenia nowego modelu pracy, który jest oparty, jak przekonuje Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska, „na bezpieczeństwie i elastyczności”. To pozwoliło firmie przetrwać lockdown.
T-Mobile podaje przy tym, że poniósł „znaczne koszty w celu zagwarantowania niezbędnego poziomu bezpieczeństwa pracownikom i klientom”. Koniecznie były też zmiany w infrastrukturze, które zapewniły możliwości pracy zdalnej, a mimo to widać wzrosty.
Jak duże było zainteresowanie promocjami T-Mobile’a?
Operator udostępnił klientom wiele różnych bezpłatnych pakietów usług, by nieco im ułatwić naukę oraz pracę zdalną. Teraz sieć podsumowała, że abonenci skorzystali z takich „darmowych prezentów” od T-Mobile blisko 3,5 mln razy.
![t-mobile wyniki finansowe 2 kw 2020](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2020%2F08%2Ft-mobile-wyniki-finansowe-2-kw-2020-2.jpeg&w=1200&q=75)
Łącznie aktywowano pakiety składające się 23,3 mln bezpłatnych gigabajtów, co brzmi imponująco, ale trzeba tutaj tylko pamiętać, że operatorzy rozdają ogromne pakiety na krótki czas. Nie wiadomo, ile z nich faktycznie zostało zużytych.
Stacjonarny internet domowy w T-Mobile — światłowód dzięki partnerom.
Operator raportuje „wzrost we wszystkich segmentach rynku biznesowego”. Związane jest to ze wzrostem zapotrzebowania na pracę zdalną i „rozwiązania cyfrowe”, a wyższe przychody widoczne były w segmentach łączności mobilnej oraz usług stacjonarnych, w tym internetu światłowodowego.
Wszyscy operatorzy już dobrze rozumieją, że konwergencja usług jest kluczem do sukcesu. Właśnie z tego powodu T-Mobile chce oferować światłowód pod własnym brandem. Jego partnerami są Inea i Nexera, a telekom dociera ze „swoim” internetem stacjonarnym nie tylko do firm, ale też do 3,4 mln gospodarstw domowych.
![t-mobile wyniki finansowe 2 kw 2020](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2020%2F08%2Ft-mobile-wyniki-finansowe-2-kw-2020-1.jpeg&w=1200&q=75)
Oprócz tego T-Mobile pomagał klientom biznesowym w przyspieszonej przez koronawirusa transformacji cyfrowej. Poprawiło to przychody T-Mobile i T-Systems z produktów ICT i wzrosła penetracja „penetracja bazy B2B planami MagentaBIZNES” przy zachowaniu rekordowo niskiego wskaźnika churn.
A co z samą siecią? T-Mobile się chwali, że zakończył trwający od 2018 r. rozwód z Orange’em, a do tego wprowadził pierwsze stacje bazowe 5G. W użyciu jest też już 9660 masztów obsługujących agregację pasm, czego 3500 wspiera cztery różne pasma naraz, a 4000 oferuje możliwość łączenia się z trzema.