REKLAMA

T-Mobile pokazał wyniki. „Ponieśliśmy znaczne koszty w celu zagwarantowania niezbędnego poziomu bezpieczeństwa”

T-Mobile to kolejny z polskich operatorów telefonii komórkowej dzielących się wynikami za 2. kwartał 2020 r. Uwzględniony został w nich wpływ koronawirusa na prowadzony biznes.

13.08.2020 18.45
t-mobile wyniki finansowe 2 kw 2020
REKLAMA

Polskim operatorom udało się wyjść z kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa obronną ręką. W przypadku T-Mobile’a, który podzielił się właśnie swoimi najnowszymi wynikami finansowymi, udało się wypracować wzrost przychodów, który wyniósł 3,4 proc. r./r. do poziomu 1,6 mld zł.

REKLAMA
t-mobile wyniki finansowe 2 kw 2020

Jeszcze większy w T-Mobile’u był w ujęciu procentowym wzrost przychodów z usług, który wyniósł 6,3 proc., podczas gdy wskaźnik EBITDA AL dobił do poziomu 435 mln zł (poprawa o 1,9 proc. w ujęciu rocznym).

T-Mobile’owi udało się zdobyć nowych klientów kontraktowych netto.

Oznacza to, że baza abonentów usług post-paid po podliczeniu zysków i strach była w 2. kwartale 2020 r. większa o 186 tys. SIM-ów w porównaniu do tego samego okresu rok temu. Wzrost w tym segmencie wyniósł 2,5 proc. r./r.

Spadł natomiast wskaźnik rezygnacji z kontraktów do poziomu 0,6 proc., a to najmniej w historii istnienia firmy. Można jednak tutaj domniemywać, iż to jeden z niewielu pozytywnych efektów lockdownu z perspektywy telekomu.

t-mobile wyniki finansowe 2 kw 2020

Jak to się stało, że T-Mobile Polska poradził sobie z kryzysem wywołanym pandemią Covid-19?

Firma przekonuje, że zasługa w tym wprowadzenia nowego modelu pracy, który jest oparty, jak przekonuje Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska, „na bezpieczeństwie i elastyczności”. To pozwoliło firmie przetrwać lockdown.

T-Mobile podaje przy tym, że poniósł „znaczne koszty w celu zagwarantowania niezbędnego poziomu bezpieczeństwa pracownikom i klientom”. Koniecznie były też zmiany w infrastrukturze, które zapewniły możliwości pracy zdalnej, a mimo to widać wzrosty.

Jak duże było zainteresowanie promocjami T-Mobile’a?

Operator udostępnił klientom wiele różnych bezpłatnych pakietów usług, by nieco im ułatwić naukę oraz pracę zdalną. Teraz sieć podsumowała, że abonenci skorzystali z takich „darmowych prezentów” od T-Mobile blisko 3,5 mln razy.

t-mobile wyniki finansowe 2 kw 2020

Łącznie aktywowano pakiety składające się 23,3 mln bezpłatnych gigabajtów, co brzmi imponująco, ale trzeba tutaj tylko pamiętać, że operatorzy rozdają ogromne pakiety na krótki czas. Nie wiadomo, ile z nich faktycznie zostało zużytych.

Stacjonarny internet domowy w T-Mobile — światłowód dzięki partnerom.

Operator raportuje „wzrost we wszystkich segmentach rynku biznesowego”. Związane jest to ze wzrostem zapotrzebowania na pracę zdalną i „rozwiązania cyfrowe”, a wyższe przychody widoczne były w segmentach łączności mobilnej oraz usług stacjonarnych, w tym internetu światłowodowego.

Wszyscy operatorzy już dobrze rozumieją, że konwergencja usług jest kluczem do sukcesu. Właśnie z tego powodu T-Mobile chce oferować światłowód pod własnym brandem. Jego partnerami są Inea i Nexera, a telekom dociera ze „swoim” internetem stacjonarnym nie tylko do firm, ale też do 3,4 mln gospodarstw domowych.

t-mobile wyniki finansowe 2 kw 2020
REKLAMA

Oprócz tego T-Mobile pomagał klientom biznesowym w przyspieszonej przez koronawirusa transformacji cyfrowej. Poprawiło to przychody T-Mobile i T-Systems z produktów ICT i wzrosła penetracja „penetracja bazy B2B planami MagentaBIZNES” przy zachowaniu rekordowo niskiego wskaźnika churn.

A co z samą siecią? T-Mobile się chwali, że zakończył trwający od 2018 r. rozwód z Orange’em, a do tego wprowadził pierwsze stacje bazowe 5G. W użyciu jest też już 9660 masztów obsługujących agregację pasm, czego 3500 wspiera cztery różne pasma naraz, a 4000 oferuje możliwość łączenia się z trzema.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA