Sprzęt  / News

Xiaomi idzie jak burza. Chińczycy przebili w 2019 r. prognozy finansowe

Strategia obrana przez Xiaomi przynosi efekty. Chińska firma nie tylko poprawia swoje udziały rynkowe, ale do tego zarobiła w 2019 r. więcej pieniędzy, niż oczekiwano.

Xiaomi pochwaliło się właśnie wynikami finansowymi za 4. kwartał ubiegłego roku oraz za cały 2019 r. Dotychczasowe działania przynoszą efekty, gdyż przedsiębiorstwo zanotowało „znaczący wzrost we wszystkich segmentach swojej działalności”.

Dochód roczny Xiaomi przekroczył 200 mld juanów (RMB).

Wynik na poziomie dokładnie 205,84 mld RMB jest o 17,7 proc. lepszy niż w roku ubiegłym. Jeszcze większe wzrosty widać natomiast, jeśli spojrzeć na skorygowany zysk netto nieobjęty MSSD. Ten parametr jest o 34,8 wyższy r/r. i wynosi 11,53 mld RMB. Zysk brutto to natomiast 28,55 mld RMB, a więc wzrost w tym konkretnym obszarze wyniósł 28,7 proc.

Zysk na akcji wyniósł 0,0423 RMB, a w 2019 r. łączna kwota środków pieniężnych Xiaomi wyniosła 66 mld RMB.

Ostatni kwartał 2019 r. był rekordowy dla Xiaomi. Dochody osiągnęły wtedy poziom 56,47 mld RMB, co przekłada się na 27,1-procentowy wzrost w ujęciu rocznym. To jednak nie koniec dobrych wiadomości dla akcjonariuszy.

Skorygowany zysk netto nieobjęty MSSF w tym okresie to z kolei 2,3 mld RMB, a to o 26,5 proc. więcej niż rok temu. Raportowany zysk brutto wynosi natomiast 7,84 mld RMB, a więc jest lepszy o 38,5 proc. niż w analogicznym okresie w poprzednim roku.

Na czym zarabia Xiaomi?

W ubiegłym roku smartfony przyniosły Chińczykom 122,1 mld RMD przychodów, a samym tylko w 4. kwartale — 30,8 mld RMB. To wzrost odpowiednio o 7,3 proc. oraz 22,8 proc. w ujęciu r/r.

Firma dostarczyła na rynek łącznie 124,6 mln smartfonów w 2019 r., z czego 32,6 mln tylko w 4. kwartale, co przekłada się na wzrost 30,5 proc. Canalys wykazuje, że w 4. kwartale ubiegłego roku „Xiaomi osiągnęło najwyższy roczny wzrost sprzedaży smartfonów spośród pięciu największych producentów na świecie”.

Oprócz tego firma inwestuje w rynek Internetu rzeczy oraz „produktów lifestyle’owych”, co w ujęciu rocznym przyniosło jej 62,1 mld RMB. Tutaj widać jeszcze większy wzrost na poziomie 41,7 proc. Również i w tym przypadku 4. kwartał okazał się łaskawy dla przychodów — 19,5 mld RMB, wzrost 30,5 proc. r/r.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst