REKLAMA
  1. Spider's Web
  2. Technologie
  3. Operatorzy

Oferta Orange Love okazała się strzałem w dziesiątkę

Orange pochwalił się wynikami finansowymi za 3. kwartał 2017 roku. Pomimo spadku przychodów i zysków operator może pochwalić się sukcesem. Zwiększyła się liczba klientów decydujących się na zakup więcej niż jednej usługi dzięki taryfom Orange Love.

25.10.2017
19:59
Orange Love
REKLAMA
REKLAMA

Polscy operatorzy zdają sobie sprawę, że ciężko jest walczyć o klienta indywidualnego po trwającej latami wyniszczającej wojnie cenowej. Szansą na poprawę wyników są pakiety konwergentne, które zachęcają do opłacania kilka różnych usług w ramach jednej umowy.

Orange chwali się, że wzrosła liczba klientów decydujących się na takie pakiety.

Dla operatora klient decydujący się na kilka abonamentów jednocześnie w zamian za rabat jest bardzo atrakcyjny. Orange Polska zabiega, by konsumenci, zamiast wykupywać pojedyncze usługi, decydowali się na pakiet - najlepiej telefon, internet stacjonarny, internet mobilny i telewizję naraz w ramach Orange Love.

Na przestrzeni roku firmie udało się znacznie poprawić wskaźnik klientów ofert konwergentnych. W 3. kwartale 2017 roku wskaźnik KPI dla takich klientów wynosił 1,195 mln co stanowi wzrost o 61,9 proc. rok do roku. W analogicznym okresie rok wcześniej wynik uplasował się na poziomie 738 tys.

Spadła natomiast znacznie liczba klientów ofert prepaid, za to sieć zyskała sporo nowych klientów abonamentowych.

W ujęciu rok do roku Orange Polska stracił 35,8 proc. kart rozliczanych w modelu prepaid. To pokłosie przepisów, które wymogły na operatorach rejestrację numerów na kartę. W 3. kwartale 2016 roku Orange raportował 7,309 mln prepaidów, a rok później zaledwie 4,696 mln.

Poprawiły się natomiast wyniki w segmencie abonamentów, których liczba w ujęciu rok do roku porównując 3. kwartały 2016 i 2017 roku wzrosła z 8,957 mln do 9,662 mln, czyli 7,9 proc. Orange zwiększył też liczbę klientów internetu szerokopasmowego oraz telewizji, ale stracił klientów na łącza głosowe.

Orange Polska - wyniki finansowe za 3 kwartał 2017

Przychody raportowane przez Orange Polska za 3. kwartał 2017 wynoszą 2814 mln zł. To o 1,3 proc. mniej niż 3. kwartale ubiegłego roku, kiedy przedsiębiorstwo mogło pochwalić się przychodami na poziomie 2851 mln zł.

Sytuacja wygląda nieco lepiej, jeśli spojrzeć na pierwsze 9 miesięcy w roku, a nie tylko na trzeci kwartał. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej przychody zmniejszyły się tylko o 1 proc. z poziomu 8557 mln zł do 8471 mln zł.

Odwrotne proporcje można zaobserwować w przypadku zysku operacyjnego.

Orange Polska zarobił 128 mln zł, czyli o 9 mln zł mniej niż rok temu, kiedy wynik wyniósł 137 mln zł. Spadek o 6,6 proc. porównując 3. kwartały w latach 2016 i 2017 jest jednak mniejszy niż w ujęciu 9-miesięcznym w porównaniu rok do roku. W szerszym ujęciu zysk operacyjny zmniejszył się o 17,8 proc.

W przypadku zysku netto Orange Polska może pochwalić się lepszymi wynikami za kwartał niż za pierwsze 9 miesięcy w roku. Spadek z 37 mln zł do 28 mln zł w 3. kwartale 2017 roku to aż 24,3 proc. w ujęciu rok do roku, ale w szerszym ujęciu zysk netto zmalał o 9,2 proc. porównując 9-miesięczne okresy w latach 2016 i 2017.

Jak można wyczytać z raportu, „solidne wyniki umożliwiają podwyższenie celu całorocznego wskaźnika EBITDA do około 3,0 mld zł”.

Wskaźnik EBITDA dla 3. kwartału 2017 roku wyniósł 776 mln zł (spadek o 6,6 proc. w ujęciu rok do roku jak w przypadku zysku operacyjnego). Marża EBITDA spadła w 3. kwartale 2017 o 1,5 pkt. proc. do poziomu 27,6 proc.

REKLAMA

Firma uznaje wskaźniki finansowe za sukces. Chociaż przychody i zyski zmalały, Orange Polska przypomina, że na wyniki w całym sektorze telekomunikacyjnym miały wpływ regulacje dotyczące roamingu.

Orange Polska chwali się też, że już 2,2 mln gospodarstw domowych w Polsce ma dostęp do światłowodów. W samym 3. Kwartale 2017 roku przyłączono do sieci światłowodowej 247 tys. kolejnych gospodarstw domowych.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA