Brawo Fibaro! Systemy smart dom z Poznania wycenione już na 140 mln euro
Fibaro to sprzęty polskiej firma zdobywającej od 6 lat coraz większą popularność na całym świecie. Dzisiaj przedsiębiorstwo z fabryką w Poznaniu chwali się kolejnym sukcesem, czyli wyceną na poziomie 140 mln euro.
Polska firma Fibar Group zajmuje się od 2010 roku segmentem automatyki budynkowej. Szerzej o ich rozwiązaniach o nazwie Fibaro pisał niedawno na łamach Spider’s Web Dawid Kosiński, który obecnie zajmuje się testami zestawu smart home tej marki. Produkty rodem z Polski cieszą się dużym uznaniem na świecie, o czym firma dzisiaj przypomniała.
Globalny sukces i lokalne zaplecze.
Fibaro otworzyło swoje biuro w Dolinie Krzemowej, ale nadal produkuje swoje urządzenia w Polsce i najwyraźniej chwaląc się tym nie ma zamiaru przerzucać produkcji do Chin. Daje tym samym zatrudnienie, wedle danych na zakończenie 2015 roku, 350-ciu naszym rodaków. Firma trzyma w ręku 30 patentów i 150 wzorów przemysłowych - głównie w Stanach Zjednoczonych.
Pretekstem do pochwalenia się dotychczasowymi osiągnięciami jest osiągnięcie wyceny firmy na poziomie 140 mln euro dzięki finansowaniu inwestorów. Fibaro zaznacza, że ich sprzęt z segmentu Smart Home produkowany w Poznaniu w zgodzie z trendami Internetu Rzeczy sprzedawany jest już na 110 rynkach - w tym np. w Niemczech, Francji i Stanach Zjednoczonych.
Fibaro to Smart Home nie tylko dla zamożnych.
Systemy Fibaro projektowane są tak, by trafić nie tylko do najbardziej zamożnych odbiorców, ale również do “zwykłego Kowalskiego”. Oczywiście trzeba sobie zdawać sprawę, że jak smart home określił mój redakcyjny kolega Dawid - to skarbonka bez dna, bo podstawowy zestaw można potem rozbudowywać o dodatkowe elementy.
Twórcy Fibaro chwali się natomiast tym, że ich produkty są mało inwazyjne dla mieszkania i nie wymagają np. kucia ścian i prowadzenia kilmetrów kabli w budynku. Rozwiązania Fibar Group zdobyły ponad 100 prestiżowych nagród branżowych - zarówno w Polsce (Dobry Wzór 2014, Męska Rzecz 2013, Młoda Marka Sukcesu 2013) i poza nią (CES Innovation Award 2015, IF Product Design Award 2014).
Jeszcze większym wyróżnieniem - jak zauważa Fibar Group - jest zainteresowanie dużych marek ich produktami. Firma chwali się tym, że ich urządzenia dostępne są np. w salonach Orange. Zaznacza też, że Polska odpowiada za 5–7 proc. całkowitej sprzedaży, a resztę firma z Poznania wypracowuje na rynkach zagranicznych.