REKLAMA

Google i Facebook serwują reklamy każdemu. Dlatego prestiżowe media przygotowują sieć reklamową dla... wyższych sfer

Już w kwietniu tego roku Google i Facebook doczekają się konkurencji na polu reklamy. Zadba o to projekt przygotowany przez grupę poważanych, anglojęzycznych mediów.

Google i Facebook serwują reklamy każdemu. Dlatego prestiżowe media przygotowują sieć reklamową dla… wyższych sfer
REKLAMA

Pangaea to inicjatywa zapoczątkowana przez brytyjski dziennik "The Guardian". We współpracy z "The Financial Times", Reuters, CNN oraz "The Economist" Brytyjczycy mają zamiar zawalczyć o rynek reklamy dla bardziej zamożnych klientów. Ich nowy system reklamy opierać się będzie o platformę Rubicon Project, specjalizującą się w internetowym marketingu.

REKLAMA

Reklama w wyższych sferach

Dzięki nowej sieci - jak zapewniają twórcy - reklamodawcy zyskają bezpośredni dostęp do serwisów internetowych najbardziej renomowanych mediów z całego świata, reklamodawcy zyskają bezpośredni dostęp do serwisów internetowych najbardziej renomowanych mediów z całego świata.

Co za tym idzie, reklama docierać będzie do ok. 110 mln użytkowników, z pośród których jedna czwarta należy do najlepiej zarabiających grup demograficznych, a jedna piąta to wysoko postawieni menedżerowie.

paywall-gazeta-tablet

Twórcy opisują swój nowy projekt jako unikatowe rozwiązanie dla marek, pozwalające dotrzeć im ze swoimi kampaniami reklamowymi do najbardziej wpływowych, i zaufanych miejsc w sieci. W połączeniu z innowacyjnym targetowaniem odbiorców, Pangaea stanowić będzie coś więcej, niż tylko uzupełnienie bieżącej oferty reklamodawczej.

Pangaea stawia na złożoną relację z potencjalnym konsumentem i silnie spersonalizowaną reklamę, która będzie przygotowywana pod konkretny, wyszczególniony format, i medium. Ma też być niezwykle prostym w obsłudze narzędziem, sprowadzającym się do jednego zakupu programistycznego, służącego do obsługi całego systemu reklamowego.

Umożliwi to bezpośredni kontakt reklamodawców ze wszystkimi serwisami wewnątrz projektu, wszystko za pomocą jednej usługi.

reklama-blokada-adblock-plus

Czy nowa sieć podoła własnym ambicjom?

Projekt wystartuje w kwietniu w fazie beta i tymczasowo będzie nadzorowany przez kolegium ekspertów współpracujących z wydawcami, biorącymi udział w projekcie. Na późniejszym etapie Pangaea zyska swoje własne centrum sprzedażowe, co dla reklamodawców oznacza jedno, łatwo dostępne miejsce kontaktowe z nową siecią.

Posunięcie "The Guardian" i reszty jest bardzo śmiałe. Z pewnością w najbliższej perspektywie nie zagrozi pozycji firm Marka Zuckerberga i Larry'ego Page'a, ale na dłuższą metę może dla marek okazać się rozwiązaniem o wiele bardziej korzystnym.

Jakby nie patrzeć, o skuteczności reklamy decyduje nie tylko jej zasięg, ale także trafienie do odpowiedniego grona odbiorców.

W tym zakresie projekt Pangaea ma szansę zdeklasować konkurencję, wychodząc naprzeciw potrzebie dotarcia do bardziej prestiżowej grupy konsumentów.

REKLAMA

*Grafiki pochodzą z serwisu Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-27T18:42:43+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T14:54:23+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T14:46:30+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T09:39:05+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T06:03:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T16:33:07+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T14:37:09+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T12:27:29+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA