REKLAMA

Alergia Amazonu na zarabianie nie przestaje zaskakiwać

Są strategie firm i jest strategia Amazon - taka, która zakłada chroniczną obawę przed zarabianiem... Oczywiście żartuję, choć gdy wczytać się w wygibasy słowne Jeffa Bezosa przy tłumaczeniu kolejnej straty kwartalnej, można odnieść wrażenie, że coś jednak jest na rzeczy.

25.07.2014 06.56
Alergia Amazonu na zarabianie nie przestaje zaskakiwać
REKLAMA
REKLAMA

Amazon to największy na świecie internetowy detalista. Sprzedaje wszystko i prawie wszędzie. Na dodatek rozwija szereg innowacyjnych produktów technologii konsumenckiej, jest światowym liderem biznesowych usług w chmurze i największą e-księgarnią na świecie. Wydawałoby się, że to połączenie idealne, by zarabiać gigantyczne pieniądze, podobne do tych, które co kwartał zgarniają Apple, czy Google.

Tymczasem nie - Amazon testuje wytrzymałość swoich akcjonariuszy, kwartał do kwartału coraz wyżej zawieszając poprzeczkę. Tym razem chyba jednak przegięto. Inwestorzy nie uwierzyli w najnowszy pomysł na tłumaczenie kwartalnej straty przez Jeffa Bezosa i pociągnęli kurs akcji Amazonu w dół o ponad 10 proc.

To dlatego, że pomimo wysokiego przyrostu przychodów (23 proc. do imponujących 19,34 mld dol.), Amazon zanotował stratę w wysokości 123 mln dol. Przy okazji okazało się, że średni marża operacyjna była ujemna, co oznacza, że.. Amazon dopłacał do tego, aby jego usługi i produkty były 'kupowane' przez klientów. A to jeszcze nie wszystko, bowiem na przyszły kwartał Amazon zapowiedział znacznie głębszą stratę, bo aż 810 mln dol.

Umówmy się - średnio to wygląda

Jeff Bezos ma jednak gotową odpowiedź:

Robi wrażenie, prawda? Szkoda tylko, że większość tych produktów jest wdrażana z pogwałceniem naturalnych praw rządzących rynkiem, wg których wycena produktu powinna zawierać w sobie operacyjną marżę, która nie tylko przykryje koszty wytworzenia i dostarczenia produktu na rynek, ale również zarobek.

Bezos od lat przekonuje, że celem Amazonu najpierw ma być jak najszybszy rozwój organiczny, poszerzanie zasięgu i przy okazji koszenie konkurencji, a dopiero potem zarabianie. Tyle że Amazon jest już w 21 roku swojego istnienia, a 10 od uruchomienia pierwszych sprzedaży. Kiedyś trzeba by było zacząć zarabiać.

No, ale wiadomo - alergię niełatwo się leczy.

REKLAMA

---

Zdjęcie główne pochodzi z Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA