REKLAMA

Jak używamy Facebooka na naszych smartfonach?

Facebook nie tylko zawładnął ludzkimi umysłami i sercami, ale także smartfonami. Dla wielu osób konfiguracja aplikacji Facebooka na smartfonie z Adroidem czy iOS-em jest pierwszą rzeczą, jaką robią po zakupie nowego telefonu. Zatem w jaki sposób wykorzystujemy mobilną aplikację tego serwisu społecznościowego?

facebook
REKLAMA

IDC na zlecenie Facebooka zbadało przyzwyczajenia ponad 4 tysięcy Amerykanów w wieku od 18 do 44 roku życia, którzy na swoich smartfonach z iOS-em oraz Androidem używają mobilnej odsłony Facebooka. Facebook stał się dla niektórych osób główną osią ich aktywności w internecie. Dlatego nie ma co się dziwić, że zdecydowana większość badanych - 90% procent - przynajmniej raz dziennie przegląda strumień wiadomości pochodzący od znajomych oraz fanpage’y. Natomiast sześć na dziesięć osób wykonuje tę czynność więcej niż jeden raz.

REKLAMA

Kolejną najpopularniejszą czynnością jest granie w gry, które można znaleźć w sekcji Centrum Aplikacji. Co najmniej raz dziennie w ten sposób z Facebooka korzysta 83% badanych, z czego więcej niż raz dziennie ponad połowa respondentów. Dopiero na trzeciej pozycji uplasowało się komentowanie postów, zdjęć czy innych treści udostępnianych przez naszych znajomych. Każdego dnia robi to 78% użytkowników, z czego tylko 45% więcej niż raz dziennie.

Z badania przeprowadzonego przez IDC wynika, że jesteśmy w znacznie większym stopniu obserwatorami tego, co dzieje się w serwisie, niż twórcami nowych treści. Tylko 63 procent osób przynajmniej raz dziennie przy użyciu smartfona aktualizowało swój status w serwisie, z czego niespełna połowa respondentów robiła to więcej niż raz w ciągu dnia. Zdjęcia i nagrania wideo publikujemy przy użyciu smartfona jeszcze rzadziej. Trochę ponad połowa badanych (54%) dzieli się takimi treściami przynajmniej raz dziennie.

facebook-używanie-aplikacja-mobilna-smartfony-android-ios

Znacznie częściej natomiast odwiedzamy profile naszych znajomych, bo przynajmniej raz dziennie robi to 74% respondentów. Niemalże tak samo liczna grupa osób (75%) komunikuje się za pośrednictwem grup w serwisie Facebook. Badanie zwraca również uwagę na jeszcze inne zależności. To mężczyźni mają znacznie chętniej niż kobiety korzystać z mobilnego wydania Facebooka. Również taka forma konsumowania treści umieszczanych w serwisie charakteryzuje raczej osoby młodsze wiekiem.

REKLAMA

Jak widać, mobilna odsłona serwisu to w zdecydowanej większości narzędzie, by być na bieżąco na temat tego, co się dzieje wśród naszych znajomych, niż narzędzie do dzielenia się z nimi naszymi przygodami, przemyśleniami czy czymkolwiek innym.

Nie ma co się temu dziwić, przecież życie większości z nas nie jest na tyle obfitujące w ciekawe wydarzenia, by regularnie zdawać z niego relację. Być może minął już czas zachłyśnięcia się tym, co nowe i w związku z tym minął równocześnie czas dzielenia się dosłownie wszystkim ze wszystkimi na łamach Facebooka. To jest akurat dobrą zmianą.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-25T12:05:55+02:00
Aktualizacja: 2025-06-25T09:11:32+02:00
Aktualizacja: 2025-06-25T07:39:35+02:00
Aktualizacja: 2025-06-25T07:29:27+02:00
Aktualizacja: 2025-06-25T06:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-25T06:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-25T06:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T21:28:14+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T19:22:34+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T19:11:51+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T17:16:58+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T17:00:56+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T15:55:35+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T14:36:43+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T13:33:57+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T12:05:32+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T10:37:02+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T10:00:57+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T10:00:44+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA