REKLAMA

Za treści w sieci najchętniej płacą Chińczycy, a Polacy?

Światowe i lokalne raporty mówią jasno – nie lubimy płacić za to co znajdujemy w sieci. Odsetek płacących jest może wystarczający, by takie Piano zaczęło na siebie zarabiać, ale w stosunku do mas internautów takich osób jest niewiele. Według raportu Ofcomu jesteśmy na szarym końcu internetowego świata pod względem chęci płacenia w Sieci za cokolwiek.

Za treści w sieci najchętniej płacą Chińczycy, a Polacy?
REKLAMA

Poprzedni raport brytyjskiego Ofcomu wywołał niemałe poruszenie. Okazało się bowiem, że piraci dużo chętniej kupują cyfrowe dobra niż pozostali internauci. Obecny raport odnosi się do adaptacji nowych technologii.

Wynika z niego m.in., że w Polsce jedynie 2,2 procent społeczeństwa korzysta z sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Raport nie uwzględnia nas, jeśli chodzi o płacenie za treści online. Liderem są Chiny. W Państwie Środka aż 18 procent internautów deklaruje regularne płacenie za materiały w internecie, natomiast 81% płaci za nie od czasu do czasu. Dla porównania - w USA tylko 11% Amerykanów płaci systematycznie, a 45% od czasu do czasu. Ranking zamykają Francuzi, wśród których regularnie za cyfrowe treści płaci jedynie 3% badanych.

REKLAMA

Jak słabo jest z płatnościami w Polsce obrazują dane, jakie zebrał AntyWeb w październiku 2012. W ciągu miesiąca pobraliśmy prawie 42 miliony aplikacji, z czego 34 miliony z Google Play, 6 milionów z App Store oraz 1,7 miliona w Windows Marketplace. Tylko 60 tysięcy z tych na Windows Phone było płatnych, ale to wciąż młoda platforma. Polscy użytkownicy iUrządzeń kupili ponad milion aplikacji, co stanowi 20% wszystkich aplikacji mobilnych sprzedawanych w Polsce. To wynik na polskie warunki bardzo dobry, świadczący o dużej świadomości użytkowników.

Porażką jest jednak wynik Google Play – jedynie 160 tysięcy aplikacji z 34 milionów pobranych była płatna. Mniej niż 0,5 % to klęska Androida, choć z drugiej strony pobranie 34 milionów aplikacji pokazuje jak wielki potencjał w tej platformie tkwi także w naszym kraju.

Te statystyki w połączeniu z poprzednim raportem Ofcomu pokazują to, co doskonale wiemy - społeczna świadomość odnośnie płatnych treści jest bardzo niska. Co więcej, istnieje olbrzymia niechęć do płacenia za dobra niematerialne w Sieci.

REKLAMA

Jestem pewny, że będzie się to zmieniać i to stosunkowo szybko. Serwisy będą wprowadzać kolejne modele płatności i użytkownicy będą się systematycznie do tego przygotowywali, a tym samym chętniej będą korzystać z innych usług, takich, jak płatny streaming muzyki, wypożyczalnie VOD czy zakup aplikacji. Jako społeczeństwo dopiero do tego dojrzewamy, choć podchodzimy z olbrzymią dozą nieufności.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-27T18:42:43+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T14:54:23+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T14:46:30+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T09:39:05+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T06:03:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T16:33:07+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T14:37:09+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T12:27:29+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA