REKLAMA

Za treści w sieci najchętniej płacą Chińczycy, a Polacy?

Światowe i lokalne raporty mówią jasno – nie lubimy płacić za to co znajdujemy w sieci. Odsetek płacących jest może wystarczający, by takie Piano zaczęło na siebie zarabiać, ale w stosunku do mas internautów takich osób jest niewiele. Według raportu Ofcomu jesteśmy na szarym końcu internetowego świata pod względem chęci płacenia w Sieci za cokolwiek.

Za treści w sieci najchętniej płacą Chińczycy, a Polacy?
REKLAMA

Poprzedni raport brytyjskiego Ofcomu wywołał niemałe poruszenie. Okazało się bowiem, że piraci dużo chętniej kupują cyfrowe dobra niż pozostali internauci. Obecny raport odnosi się do adaptacji nowych technologii.

Wynika z niego m.in., że w Polsce jedynie 2,2 procent społeczeństwa korzysta z sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Raport nie uwzględnia nas, jeśli chodzi o płacenie za treści online. Liderem są Chiny. W Państwie Środka aż 18 procent internautów deklaruje regularne płacenie za materiały w internecie, natomiast 81% płaci za nie od czasu do czasu. Dla porównania - w USA tylko 11% Amerykanów płaci systematycznie, a 45% od czasu do czasu. Ranking zamykają Francuzi, wśród których regularnie za cyfrowe treści płaci jedynie 3% badanych.

REKLAMA

Jak słabo jest z płatnościami w Polsce obrazują dane, jakie zebrał AntyWeb w październiku 2012. W ciągu miesiąca pobraliśmy prawie 42 miliony aplikacji, z czego 34 miliony z Google Play, 6 milionów z App Store oraz 1,7 miliona w Windows Marketplace. Tylko 60 tysięcy z tych na Windows Phone było płatnych, ale to wciąż młoda platforma. Polscy użytkownicy iUrządzeń kupili ponad milion aplikacji, co stanowi 20% wszystkich aplikacji mobilnych sprzedawanych w Polsce. To wynik na polskie warunki bardzo dobry, świadczący o dużej świadomości użytkowników.

Porażką jest jednak wynik Google Play – jedynie 160 tysięcy aplikacji z 34 milionów pobranych była płatna. Mniej niż 0,5 % to klęska Androida, choć z drugiej strony pobranie 34 milionów aplikacji pokazuje jak wielki potencjał w tej platformie tkwi także w naszym kraju.

REKLAMA

Te statystyki w połączeniu z poprzednim raportem Ofcomu pokazują to, co doskonale wiemy - społeczna świadomość odnośnie płatnych treści jest bardzo niska. Co więcej, istnieje olbrzymia niechęć do płacenia za dobra niematerialne w Sieci.

Jestem pewny, że będzie się to zmieniać i to stosunkowo szybko. Serwisy będą wprowadzać kolejne modele płatności i użytkownicy będą się systematycznie do tego przygotowywali, a tym samym chętniej będą korzystać z innych usług, takich, jak płatny streaming muzyki, wypożyczalnie VOD czy zakup aplikacji. Jako społeczeństwo dopiero do tego dojrzewamy, choć podchodzimy z olbrzymią dozą nieufności.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-23T15:30:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-23T13:04:58+02:00
Aktualizacja: 2025-08-23T07:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-23T07:31:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-23T07:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-22T19:58:50+02:00
Aktualizacja: 2025-08-22T17:51:49+02:00
Aktualizacja: 2025-08-22T15:49:54+02:00
Aktualizacja: 2025-08-22T15:31:31+02:00
Aktualizacja: 2025-08-22T13:43:58+02:00
Aktualizacja: 2025-08-22T13:17:06+02:00
Aktualizacja: 2025-08-22T13:02:06+02:00
Aktualizacja: 2025-08-22T12:26:05+02:00
Aktualizacja: 2025-08-22T11:53:07+02:00
Aktualizacja: 2025-08-22T11:22:03+02:00
Aktualizacja: 2025-08-22T06:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-21T20:22:31+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA