W TVN CNBC o Zyndze i innych spółkach Web 2.0 wybierających się na giełdę
![W TVN CNBC o Zyndze i innych spółkach Web 2.0 wybierających się na giełdę](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2011%2F12%2Fzynga.jpg&w=1200&q=75)
Zynga – producent gier społecznościowych na Facebooku – wybiera się na giełdę. To pewne, bo spółka zgłosiła już chęć debiutu odpowiednim regulatorom rynku. Zaoferuje 14% swoich akcji po cenie 10 dol. Łącznie do sprzedania na giełdzie jest 115 mln akcji, co – jeśli oferta okaże się sukcesem, a w to chyba nikt nie wątpi – da wycenę spółki na poziomie 7 mld dol.
Jeśli Zynga sprzeda się za 10 dol. za akcję, to zostanie trzecią największą firmą amerykańską produkującą gry pod względem kapitalizacji giełdowej. Activision jest dziś warty 14 mld dol., a Electronic Arts – 7,7 mld dol. Można jednak przypuszczać, że na debiucie cena walorów firmy wzrośnie, więc Zynga ma nawet szansę na pozycję numer jeden.
O tym i o kilku innych kwestiach związanych z wyceną spółek Web 2.0 i ich giełdowych debiutach rozmawiałem dziś z Maciejem Kunicą na antenie TVN CNBC w programie „Dzień na rynkach”. Zapraszam.