eSIM już w Virgin Mobile. Play uruchamia nową usługę
Play uruchomił właśnie nową usługę dla klientów, którzy korzystają z oferty Virgin Mobile. Proces jest bardzo prosty, natomiast obecnie nie działa na wszystkich typach urządzeń.
Kluczem do popularyzacji standardu eSIM jest stosowanie tego rozwiązania przez kolejnych operatorów. Tak naprawdę wszyscy najwięksi gracze na rynku, w tym Plus, Play, T-Mobile i Orange, dają możliwość wykorzystania elektronicznej karty SIM zamiast zwykłej fizycznej. Z niedawnych doniesień Orange wynika, że popularność standardu rośnie jak na drożdżach i nie wydaje się, aby to się zmieniło.
Virgin Mobile z eSIM. Play uruchamia nową możliwość
Wymiana fizycznego nano SIM na elektroniczny eSIM jest całkowicie darmowa, zresztą jak korzystanie z funkcji. Wymiana oczywiście może zostać zrealizowana zdalnie, bez wychodzenia z domu przykładowo do najbliższego salonu Play (chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, aby się wybrać do najbliższego salonu). Wszystko to zrobimy w aplikacji Play24, z której mogą korzystać nie tylko klienci fioletowego operatora, ale też korzystający z oferty Virgin Mobile.
Proces jest bardzo prosty. Wchodzimy do aplikacji Play24, logujemy się (PIN-em lub biometrią), po czym przechodzimy do ustawień – ikonka kółka zębatego w prawym górnym rogu. Później musimy przejść do sekcji Twoja karta SIM. Tam w oknie zobaczymy m.in. numer telefonu i numer seryjny karty, natomiast co ważniejsze, w dolnej części ekranu w zakładce "Zarządzaj kartą" mamy przycisk "Wymieniam kartę na eSIM".
Po kliknięciu tej opcji zostaniemy zapytani, czy chcemy zainstalować eSIM w tym urządzeniu, czy może w nowym telefonie. Aplikacja nas przeprowadzi przez cały proces wymiany z wszelkimi potrzebnymi krokami. To tak naprawdę wszystko, natomiast musimy pamiętać, że jeśli chcemy skonfigurować eSIM, to musimy mieć pewność, że nasz smartfon obsługuje taką technologię – nawet niektóre nowsze modele smartfonów nie wspierają tego rozwiązania.
Lista dostępnych smartfonów obsługujących eSIM jest dostępna na oficjalnej stronie internetowej Virgin Mobile – wystarczy rozwinąć zakładkę producenta i poszukać tam naszego modelu. Ponadto eSIM w Virgin Mobile jak na razie dostępny jest wyłącznie dla smartfonów – nie ma możliwości korzystania z funkcji na inteligentnych zegarkach z łącznością LTE ani na tabletach z LTE lub 5G.
Więcej o nowościach w ofertach operatorów przeczytasz na Spider's Web: