REKLAMA

Czy można wypromować serwis sprzedający muzykę na bazie idei walki z piractwem?

soundpark
Czy można wypromować serwis sprzedający muzykę na bazie idei walki z piractwem?
REKLAMA

Pomysłów na sprzedaż muzyki w polskim internecie było już dziesiątki. Do tej pory żaden nie zawładnął masową wyobraźnią. Czy z SoundPark.pl będzie inaczej? Owszem, o ile twórcom projektu uda się zrealizować swoje ambitne plany. Sound Park powstał pod koniec czerwca bieżącego roku i w swoim założeniu ma być innowacyjną platformą do sprzedaży muzyki w internecie. To co ma wyróżnić serwis, to mocne propagowanie walki z piractwem. Jak? Poprzez jasne zasady współpracy z twórcami muzyki i użytkownikami.

Mimo że projekt jest na wczesnym etapie rozwoju i o dziwo nie należy do farmy projektów, które wyrosły na fali dotacji unijnych, to udało mu się pozyskać dużego partnera jakim z pewnością jest firma PayU obsługującą płatności internetowe. Nie wiadomo do końca jak mocno PayU jest zaangażowany w projekt, ale sama obecność takiego partnera podnosi prestiż serwisu. Dodatkowo w platformie Sound Park są już obecni tacy artyści jak: Michał Wiśniewski z zespołem Ich Troje, Mrozu, O.S.T.R., Luxtorpeda, donGURALesko, Sobota, Cochise, Doniu, DKA, Chilitoy, Mr Zoob, BlackJack i innych. Także, jak na sam początek działalności, jest w czym wybierać.

REKLAMA

W jaki sposób twórcy projektu chcą przyciągnąć użytkowników? Oczywiście najprostszą możliwą metod - poprzez przeprowadzenie konkursu, w którym jest obecność na planie zdjęciowym z zespołem Ich Troje, Mrozem, O.S.T.R., zespołem Luxtorpeda lub innym artystą. Jest tylko jeden warunek udziału w konkursie - wsparcie swojego ulubionego polskiego wykonawcy poprzez zakup jego utworu lub albumu. W ten sposób tworzy się ranking najpopularniejszych artystów. Zwycięski wykonawca otrzyma od Sound Park możliwość nagrania darmowego teledysku, natomiast wśród kupujących-głosujących wybrany zostanie udział w jego realizacji.

- Konkurs opiera się na prostych zasadach i jest okazją zarówno dla współpracujących z nami artystów, jak i fanów ich muzyki. Chcemy dzięki niemu zacieśnić więź pomiędzy wykonawcami i odbiorcami muzyki - mówi Jacek Brzuz z Sound Park. – Konkurs jest też pretekstem do zakomunikowania internautom, że nie warto „kraść” muzyki, jeżeli za niewielkie pieniądze można wynagrodzić ulubionym artystom trud włożony w jej powstawanie – mówi Jacek Brzuz z Sound Park.

REKLAMA

Ciekawy pomysł na promocję, ale wątpie czy w taki sposób Sound Park będzie w stanie przekonać do siebie odpowiednią liczbę użytkowników, by osiągnąć rentowność. Sprzedaż czegokolwiek za pośrednictwem internetu, a w szczególności muzyki to ciężki kawałek chleba, zwłaszcza w Polsce. Przekonała się o tym między innymi Muzodajnia.pl, która mimo, iż rentowna to nie chwali się swoimi wynikami finansowymi. Wnioski z tego można wyciąg różne: albo nie ma się czym chwalić, albo jest tak dobrze, że Muzodajnia chwalić się nie chcę i większą część tortu chce zachować dla siebie.

Czy nowy serwis ma szansę powodzenia na rynku, który rządzi się bardzo brutalnymi prawami? Czas pokaże.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-09-09T21:38:22+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T21:07:40+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:59:49+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:18:45+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:05:39+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:54:10+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:44:24+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:43:07+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:41:19+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:36:37+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T15:49:54+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T10:30:55+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T07:54:16+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:58:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T20:04:17+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T19:56:47+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T19:21:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA