REKLAMA

Czy można wypromować serwis sprzedający muzykę na bazie idei walki z piractwem?

soundpark
Czy można wypromować serwis sprzedający muzykę na bazie idei walki z piractwem?
REKLAMA

Pomysłów na sprzedaż muzyki w polskim internecie było już dziesiątki. Do tej pory żaden nie zawładnął masową wyobraźnią. Czy z SoundPark.pl będzie inaczej? Owszem, o ile twórcom projektu uda się zrealizować swoje ambitne plany. Sound Park powstał pod koniec czerwca bieżącego roku i w swoim założeniu ma być innowacyjną platformą do sprzedaży muzyki w internecie. To co ma wyróżnić serwis, to mocne propagowanie walki z piractwem. Jak? Poprzez jasne zasady współpracy z twórcami muzyki i użytkownikami.

Mimo że projekt jest na wczesnym etapie rozwoju i o dziwo nie należy do farmy projektów, które wyrosły na fali dotacji unijnych, to udało mu się pozyskać dużego partnera jakim z pewnością jest firma PayU obsługującą płatności internetowe. Nie wiadomo do końca jak mocno PayU jest zaangażowany w projekt, ale sama obecność takiego partnera podnosi prestiż serwisu. Dodatkowo w platformie Sound Park są już obecni tacy artyści jak: Michał Wiśniewski z zespołem Ich Troje, Mrozu, O.S.T.R., Luxtorpeda, donGURALesko, Sobota, Cochise, Doniu, DKA, Chilitoy, Mr Zoob, BlackJack i innych. Także, jak na sam początek działalności, jest w czym wybierać.

REKLAMA

W jaki sposób twórcy projektu chcą przyciągnąć użytkowników? Oczywiście najprostszą możliwą metod - poprzez przeprowadzenie konkursu, w którym jest obecność na planie zdjęciowym z zespołem Ich Troje, Mrozem, O.S.T.R., zespołem Luxtorpeda lub innym artystą. Jest tylko jeden warunek udziału w konkursie - wsparcie swojego ulubionego polskiego wykonawcy poprzez zakup jego utworu lub albumu. W ten sposób tworzy się ranking najpopularniejszych artystów. Zwycięski wykonawca otrzyma od Sound Park możliwość nagrania darmowego teledysku, natomiast wśród kupujących-głosujących wybrany zostanie udział w jego realizacji.

- Konkurs opiera się na prostych zasadach i jest okazją zarówno dla współpracujących z nami artystów, jak i fanów ich muzyki. Chcemy dzięki niemu zacieśnić więź pomiędzy wykonawcami i odbiorcami muzyki - mówi Jacek Brzuz z Sound Park. – Konkurs jest też pretekstem do zakomunikowania internautom, że nie warto „kraść” muzyki, jeżeli za niewielkie pieniądze można wynagrodzić ulubionym artystom trud włożony w jej powstawanie – mówi Jacek Brzuz z Sound Park.

Ciekawy pomysł na promocję, ale wątpie czy w taki sposób Sound Park będzie w stanie przekonać do siebie odpowiednią liczbę użytkowników, by osiągnąć rentowność. Sprzedaż czegokolwiek za pośrednictwem internetu, a w szczególności muzyki to ciężki kawałek chleba, zwłaszcza w Polsce. Przekonała się o tym między innymi Muzodajnia.pl, która mimo, iż rentowna to nie chwali się swoimi wynikami finansowymi. Wnioski z tego można wyciąg różne: albo nie ma się czym chwalić, albo jest tak dobrze, że Muzodajnia chwalić się nie chcę i większą część tortu chce zachować dla siebie.

REKLAMA

Czy nowy serwis ma szansę powodzenia na rynku, który rządzi się bardzo brutalnymi prawami? Czas pokaże.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-05T12:41:18+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T12:19:49+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T11:07:20+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T09:49:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T09:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T08:07:15+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T06:42:06+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T06:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T19:22:40+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T18:12:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T17:29:06+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T16:54:36+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T16:29:02+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T15:32:52+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T14:45:21+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T13:20:05+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T13:01:12+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T11:11:30+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T10:27:17+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T09:06:10+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T08:45:30+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA