REKLAMA

Wiedzieliście, jak się myje pociągi? Tak działa nowoczesna myjnia PKP Intercity

Czyste i ciągle pachnące świeżością pociągi będą zasługą nowej myjni. PKP Intercity ma kolejne w Polsce miejsce, gdzie może w szybki i nowoczesny sposób czyścić lokomotywy i wagony. Wydano na to miliony.

Wiedzieliście, jak się myje pociągi? Tak działa nowoczesna myjnia PKP Intercity
REKLAMA

Przewoźnik poinformował, że ruszyła już nowa automatyczna myjnia, która będzie pracować przez cały rok. Znajduje się na bocznicy kolejowej Szczecin Zaleskie Łęgi, a jej powstanie pochłonęło przeszło 20 mln zł.

REKLAMA

Myjnia służy do mycia zewnętrznego pociągów. W hali o długości ok. 200 m znajdują się portale samojezdne ze szczotkami i dyszami wzdłuż linii toru. Szczecińska myjnia szorować będzie lokomotywy, wagony pasażerskie oraz elektryczne zespoły trakcyjne.

Jest też wyposażona w oczyszczalnię ścieków z obiegiem zamkniętym wody technologicznej, pozwalającym na wielokrotne wykorzystywanie wody z mycia oraz system zbierania deszczówki.

Nowo odebrana myjnia jest częścią projektu przebudowy bocznicy kolejowej w stolicy województwa zachodniopomorskiego – podkreśla PKP Intercity.

W ramach projektu wykonano już szeroki wachlarz prac, włączając w to budowę hali przeglądów taboru kolejowego, budowę dróg i parkingów, kompleksowe prace nad układem torowym z systemem odwodnienia, a także wzniesienie budynku biurowo-warsztatowego. Inwestycja obejmuje również system zabezpieczenia przed oblodzeniem, gdzie odbywać się ma zabezpieczanie podwozi pojazdów szynowych przed oklejaniem śniegiem i lodem. Cała inwestycja o wartości ponad 86 mln zł netto, ma zostać wykonana do końca 2024 roku.

PKP Intercity chce mieć więcej myjni

W 2022 r. uruchomiono tę w Warszawie, która czyści dziesięć wagonów na godzinę. Rok później w listopadzie wystartowała sezonowa myjnia w Krakowie, a w marcu 2024 r. pracę we Wrocławiu zaczęła kolejna całoroczna. Teraz dochodzi do tego szczecińska, która również będzie czyściła składy przez 12 miesięcy. Przewoźnik ma w planach stworzenie jeszcze trzech myjni: w Przemyślu, Lublinie i Gdyni.

W 2030 roku PKP Intercity chce dysponować 20 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi oraz 32 punktami do przygotowania pociągów w zakresie utrzymania czystości w obiektach udostępnionych PKP Intercity. Potrzeba jest logiczna, skoro ciągle przybywa nowych maszyn.

REKLAMA

Więcej o zmianach na polskiej kolei przeczytasz na Spider's Web:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA