REKLAMA

YouTube szykuje ogromną zmianę. Nowa funkcja przypomina grupy na Facebooku

YouTube z całego serca chce stać się serwisem społecznościowym, wobec czego całkowicie przebudowuje kartę Społeczność. W najbliższych tygodniach zakładka będzie przypominać bardziej grupę na Facebooku. Widzowie będą mogli publikować własne wpisy dotyczące ich ulubionych youtuberów - i nie tylko.

YouTube szykuje ogromną zmianę. Nowa funkcja przypomina grupy na Facebooku
REKLAMA

W 2016 r. YouTube wprowadził nowy element platformy, który przybliżył go do bycia serwisem społecznościowym: kartę Społeczność. Jej celem było ułatwienie komunikacji pomiędzy twórcą i jego fanami, ale - nie oszukujmy się - także zatrzymanie użytkownika na karcie YouTube, zamiast przeklikanie się na Facebooka, Twittera czy Instagrama.

Przez osiem lat istnienia karta Społeczność służyła przede wszystkim do komunikacji jednokierunkowej, gdzie twórca publikował różnego rodzaju wpisy i mógł (lecz nie musiał) czytać komentarze czy udostępniać ankiety. Teraz się to zmienia, gdyż YouTube oficjalnie zapowiedział zrobienie z karty Społeczność czegoś na wzór hybrydy grup na Facebooku i Twittera - otwartych także dla widzów kanału.

REKLAMA

YouTube jest bliżej niż kiedykolwiek stania się serwisem społecznościowym. Oto nowa funkcja, która to umożliwia

O nowości YouTube poinformował w ramach wydarzenia Made on YouTube i opisał szerzej na swoim blogu. W ciągu najbliższych miesięcy karta Społeczność przejdzie transformację w "przestrzeń, w której twórcy i fani mogą budować bliższe relacje". Na karcie Społeczności będzie można prowadzić dyskusje i publikować posty w sposób, który najprościej można porównać do grup na Facebooku, skupionych wokół danej tematyki, która w przypadku YouTube'a będzie dotyczyć twórcy, publikowanych przez niego treści, ale i tematów poruszanych na filmach.

Nowa karta Społeczność przeszła już pierwsze testy z udziałem kilku kanałów wybranych przez YouTube'a, wobec czego platforma podzieliła się przykładowymi zastosowaniami nowej funkcji.

Na przykład, w ramach rozwijającej się społeczności fitness, kobiety dzielą się swoimi osobistymi podróżami fitness. Niegdyś bierni widzowie, teraz publikują zdjęcia dokumentujące ich postępy i zadają wrażliwe pytania, budując wspierającą społeczność i wspierając się nawzajem w osiąganiu swoich celów.

W prężnie rozwijającej się społeczności kulinarnej twórca rzuca uczestnikom wyzwanie wypróbowania nowych przepisów. Społeczność odpowiada zdjęciami swoich dzieł, dzieląc się zarówno triumfami, jak i wpadkami, a także wspólnie zastanawiając się, co twórca powinien upiec w swoim następnym filmie.

W wielu społecznościach graczy obserwujemy przyjazne wyzwania, udostępnianie niesamowitych dzieł fanów, głębokie dyskusje na temat teorii gier i nie tylko.

Kilka aspektów Społeczności pozostanie niezmienione - m.in. dostępność Społeczności z poziomu kanału danego twórcy, możliwość lajkowania i komentowania oraz istniejące już narzędzia moderacji.

Według deklaracji YouTube'a, nowa funkcja jest wciąż w fazie testów i jest dostępna wyłącznie dla subskrybentów kanałów biorących udział w testach, oraz wyłącznie na urządzeniach mobilnych.Pełne wdrożenie i udostępnienie szerokiemu gronu użytkowników przewiduje się na początku 2025 r.

Więcej na temat YouTube:

REKLAMA

Zdjęcie główne: Chayjitti Hongmanee / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA