REKLAMA

Możesz porzucić Allegro i Amazon. Teraz Spotify powie ci, co kupić

Spotify już teraz sugeruje ci playlisty i nowe utwory na podstawie tego, czego słuchasz. Teraz platforma chce przekuć ową technologię na zysk na kolejnej płaszczyźnie: zakupie gadżetów. Sklepik Spotify będzie wiedział, czego słuchasz i podsuwał ci propozycje zakupów. Od nowego albumu Taylor Swift aż po krzesło w sklepie Dr.Dre.

Możesz porzucić Allegro i Amazon. Teraz Spotify powie ci, co kupić
REKLAMA

Umówmy się, że niezależnie od gustu muzycznego, każdy z nas choć raz chciał mieć coś powiązanego ze swoim ulubionym zespołem. Płytę, koszulkę, bluzę, naszywkę lub inny gadżet. Kiedyś była to niemała gimnastyka, ale współcześnie to kwestia przejścia ze Spotify do innej aplikacji - Allegro, Amazon czy sklepu w przeglądarce i zakupienia interesującego nas gadżetu.

Jednak Spotify ma ambitny plan, by zatrzymać cię w aplikacji na dłużej - i przy okazji zarobić. A to przy pomocy Merch Hubu.

REKLAMA

Spotify będzie ci sugerować nie tylko czego posłuchać, ale też co kupić. Rusza Merch Hub

16 października Spotify poinformowało o uruchomieniu Merch Hubu, specjalnej zakładki w aplikacji i przeglądarkowej wersji Spotify, gdzie platforma "gromadzi" możliwe do kupienia gadżety wszystkich wykonawców.

Platforma streamingowa już wcześniej oferowała możliwość zakupu gadżetów bezpośrednio z aplikacji. Do otworzenia sklepiku wystarczyło jedynie, by artysta zarejestrował się pod adresem artists.spotify.com/merch. Nadal jednak pozostawał problem dostępności - osoby zainteresowane musiały wejść na stronę artysty, stronę nowych wydań lub akurat wejść w zakładkę aktualnie odtwarzanych. Teraz Spotify wrzuca wszystko w jedną podstronę, która dodatkowo jest personalizowana na podstawie ostatnio najczęściej odtwarzanych utworów i wykonawców.

 class="wp-image-4109681"
 class="wp-image-4109717"

Sklep Spotify obsługiwany jest poprzez platformę Shopify i obecnie nie posiada polskiej wersji językowej. Waluta, w której sprzedawane są gadżety, zależna jest od wykonawcy.

Przy okazji warto wspomnieć, że choć sprzedaż gadżetów nie jest nowa - Spotify nawiązało partnerstwo z Shopify już w 2021, to historycznie najwyższy wynik sprzedaży produktów od wykonawców Spotify zanotowało w grudniu 2022 roku. A to za sprawą Spotify Wrapped, które nieoczekiwanie zainspirowało użytkowników do zakupów. Być może tegoroczne Spotify Wrapped w połączeniu z kapsułą czasu ponownie zaskoczy.

REKLAMA

Więcej na temat Spotify:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA