Prześlij swoje dzieło i wygraj 20 tys. zł. Bank Pekao organizuje konkurs artystyczny
Bank Pekao S.A. organizuje cykl konkursów artystycznych na swoim profilu na Instagramie. Tematem pierwszej edycji jest aplikacja mobilna PeoPay. Do wygrania są duże pieniądze – zwycięzca otrzyma 20 tys. zł, a trzy wyróżnione osoby po 2 tys. złotych.

Konkurs nosi tytuł PEKAO ART_stories i właśnie wystartował na instagramowym profilu banku @bankpekaosa. Mogą wziąć w nim udział osoby tworzące sztukę w różnych formach i nurtach: malarstwie, rysunku, fotografii, animacji, wideo itp.
Pierwsza edycja w cyklu dotyczy 10 lat bankowości mobilnej PeoPay. Artyści lub pasjonaci, którzy wezmą w nim udział mają opowiedzieć w formie wizualnej o bankowości mobilnej w kontekście okrągłej rocznicy.
Konkurs PEKAO ART_stories – nagrody i zasady
Nagroda główna w konkursie wynosi 20 tys. zł, ale przyznane zostaną również trzy nagrody dodatkowe po 2 tys. zł. Bank Pekao zapowiedział że wybrane prace będą prezentowane nie tylko na instagramowym profilu @bankpekaosa, ale również na stronie pekaoartstories.pl.
Prace w tej edycji konkursu można zgłaszać do 24 sierpnia, a wyniki zostaną ogłoszone 7 września. Żeby się zgłosić, należy wypełnić formularz na stronie pekaoartstories.pl – podać w nim imię i nazwisko, adres e-mail, profil na Instagramie i przede wszystkim wgrać pracę. „Praca może być zrealizowana w dowolnej formie artystycznego wyrazu: plakat, obraz, kolaż, wideo, instalacja itp.” – czytamy na stronie. Co istotne, w konkursie może wziąć udział każdy – nie trzeba więc być artystą zawodowym, by przesłać swoje dzieło.
Prace oceni jury w składzie: Marta Szygenda, Dyrektor Departamentu Marketingu w Banku Pekao S.A., dr Paweł Ignaczak, Prodziekan ds. kształcenia na Wydziale Badań Artystycznych i Studiów Kuratorskich ASP w Warszawie oraz Łukasz Pączkowski, znany jako Zulu Kuki - artysta multidyscyplinarny, fotograf, projektant, założyciel agencji kreatywnej i pasjonat nowych technologii.
– Bank Pekao od lat stawia na sztukę, a promowanie jej ma wpisane w DNA. Oprócz posiadania zbioru wybitnych dzieł, organizujemy wystawy, podejmujemy współpracę z uznanymi artystami. Dokonaliśmy też, jako pierwsza tradycyjna instytucja finansowa na świecie, tokenizacji sztuki. Dlatego akcja PEKAO ART_stories to kontynuacja tych działań w nowej odsłonie. Tym razem dajemy szansę wielbicielom sztuki na swobodną interpretację produktów i usług, które oferuje nasz bank. Jesteśmy ciekawi jak artyści postrzegają świat współczesnych rozwiązań finansowych
– mówi Marta Szygenda, członek jury konkursu, Dyrektor Departamentu Marketingu Banku Pekao S.A.