Android ma nowe logo. Podoba się?
Google co jakiś czas mniej lub bardziej poprawia logo swojego mobilnego systemu, tak aby było zgodne z trendami i tożsamością marki. Wobec zbliżającej się premiery Androida 14, firma potwierdziła pracę nad odświeżonym logo.
Android nie jest marką, za której logo bylibyśmy w stanie płacić grube tysiące byle by mieć je na urządzeniu. Mimo to zielonemu robotowi bez konturów i z dwiema antenkami na głowie udało się wpisać do świadomości społecznej na tyle, a jego widok od razu budzi skojarzenia z mobilnym systemem operacyjnym.
Pierwsze logo Androida - prezentujące zielonego robota stojącego nad nazwą "Android" - zostało zaprojektowane w 2007 roku przez Irinę Blok i przez 16-letni okres przeszło trzy większe zmiany. W 2014 roku lekko zmieniono odcień zieleni, którą pokryty jest robot oraz zmieniono czcionkę. Zmiana z 2017 pozbawiła robota ciała, zostawiając jedynie głowę, a ponadto ponownie zmieniła czcionkę i ponownie zmieniła odcień zieleni. Z kolei zmiana z 2019 roku pozbawiła zieleni tekst, przerzuciła głowę androida obok nazwy i ponownie, zmieniła tekst.
Google pracuje nad nową tożsamością marki Android. A po ludzku: Android będzie miał nowe logo
Wprawne oko mogło jednak zauważyć, że obecne logo to nie ostatnia inkarnacja. Wystarczy spojrzeć na materiały z Google I/O 2023 oraz targów CES 2023 by zobaczyć, że coś się w robocie zmienia.
Jak przekazuje serwis 9to5Google powołując się na informacje otrzymane od Google, koncern pracuje nad nową identyfikacją marki Android.
Logo w pełnej krasie można zauważyć na grafikach promujących przesiadkę z urządzeń Apple'a na urządzenia z Androidem w Stanach Zjednoczonych. Przede wszystkim Google odchodzi od zastosowania wszystkich liter tej samej wielkości, zamieniając początkowe "A" na wielką literę. Litery "n" i "r" zostały zaokrąglone nawiązując do stylistyki pierwszego logo, a sam robot otrzymał cienie, które nadają mu trójwymiarowego wrażenia.
Prezentujemy niektóre elementy naszej nowej tożsamości marki na różnych powierzchniach, w tym na naszym stoisku CES z początku tego roku i innych materiałach kampanii, takich jak reklamy cyfrowe i banerowe. W nadchodzących miesiącach będziemy mieli więcej do udostępnienia
- poinformowało Google w wypowiedzi dla 9to5Google
Możemy się spodziewać, że logo w pełnej krasie wraz z informacjami na temat nowej tożsamości marki poznamy wraz z premierą systemu Android 14 planowanej na sierpień bieżącego roku.