REKLAMA

Tak zmieni się Wyszukiwarka Google. I to już za moment

Wyszukiwarka Google, tak jak robi to już dziś Bing, będzie wykorzystywała swojego czatbota również do wzbogacenia klasycznego swojego interfejsu. Klipy wideo mają odgrywać znacznie ważniejszą rolę.

google sztuczna inteligencja
REKLAMA

Bing Czat od pewnego czasu nie jest już tylko specjalną funkcją wyszukiwarki Microsoftu. Czatbot GPT wtrąca się również do klasycznych zapytań, prezentując swoje odpowiedzi obok listy proponowanych linków. Google na dziś nie oferuje podobnego interfejsu, bowiem jego czatbot Bard nie jest jeszcze w pełni gotowy na użytkowników z całego świata. To ma się niebawem zmienić - i być nieco podobnie, jak u Binga.

REKLAMA
Microsoft Bing i jego czatbot na górze wyników wyszukiwania

Jak wynika z informacji, do jakich dotarł Wall Street Journal, Google nie chce już serwować dziesięciu niebieskich linków jako podstawową formę graficzną interfejsu wyszukiwarki. Wyniki mają być przyciągające wzrok, łatwe do przetworzenia, osobiste i ludzkie, ze szczególnym nastawieniem na potrzeby młodszego użytkownika.

Jednym z głównych elementów nowego interfejsu Wyszukiwarki Google ma być czatbot.

Interfejs, w którym czatbot Bard ma być jednym z głównych elementów graficznych wyszukiwarki, nosi tymczasową nazwę Magi. Google nie zamierza jednak tylko kopiować pomysłów Microsoftu, a przy okazji przebudowy wyglądu wyszukiwarki wziąć też pod uwagę inne internetowe trendy - w szczególności zwiększenie zainteresowania krótkimi formami wideo, jak TikTok czy YouTube Shorts.

Te treści mają być w nowym interfejsie znacznie lepiej eksponowane, a także wygodniejsze do przejrzenia bez opuszczania strony prezentującej wyniki wyszukiwania. Niestety dokumenty, do jakich dotarła redakcja WSJ, nie precyzują jak Google zamierza tego dokonać. Podobno firma ma o tym oficjalnie opowiedzieć podczas konferencji I/O 2023, która zaczyna się już 10 maja.

To nie ma szans pójść gładko. Potężnym atutem Google jest przyzwyczajenie jego użytkowników.

Czy Wyszukiwarka Google jest najlepsza na świecie? Kiedyś odpowiedź na to pytanie była oczywista i twierdząca. Konkurencja jednak nie śpi, a ostatnie nowości Binga przekonują co poniektórych do zmiany domyślnej wyszukiwarki. Trudno jednak pozbyć się wyrobionych przez dekady odruchów - nie tylko w kwestii wyboru wyszukiwarki, ale też i przyzwyczajenia się do innego wyglądu.

REKLAMA

Moment, w którym Wyszukiwarka Google istotnie zmieni swój wygląd i rozmieszczenie swoich funkcji, będzie idealną chwilą dla Binga, DuckDuckGo i reszty konkurencji, by spróbować przekonać użytkowników Google do wypróbowania czegoś zupełnie innego. Jeszcze nowszego niż dziwny i obcy wygląd nowego Google’a.

Wyszukiwarka Google jest zdecydowanie najpopularniejszą wyszukiwarką zarówno w Polsce, jak i na świecie. W Polsce Google ma ponad 70 proc. udziału w rynku wyszukiwarek, a na świecie ponad 90 proc. Microsoft Bing zajmuje drugie miejsce w Polsce z około 6 proc. udziałem, a trzecie na świecie z około 3 proc. udziałem. Inne wyszukiwarki, takie jak Yahoo, Yandex, DuckDuckGo czy Ecosia mają znacznie mniejszą popularność i udział w rynku.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA