Polacy pokochali ChatGPT. Miliony Polaków. Oto liczby
ChatGPT stał się w Polsce fenomenem. Jego popularność rośnie i rośnie od kilku miesięcy, a dla wielu stał się nieodzownym narzędziem do codziennej pracy lub nauki. Ale żeby tylu Polaków korzystało z niego w ciągu miesiąca?
Dziecko OpenAI, ChatGPT, zdobywa coraz większą popularność wśród wszystkich użytkowników sieci. Jak bardzo? Otóż tylko w kwietniu prawie 3 miliony osób w Polsce skorzystało z tego chatbota. Tylko w naszym kraju!
Prawie 3 miliony użytkowników ChatGPT w Polsce
Według najnowszego raportu Gemiusa dotyczącego naszego ulubionego chatbota, ChatGPT jest na topie. Dosłownie, ponieważ jego popularność pośród polskich internautów wystrzeliła w ostatnich miesiącach. Gemius przeanalizował wejścia na stronę OpenAI "jako miejsca dostępu do ChatGPT" - i dane są zaskakujące.
Pierwsze dane o wejściach na tę stronę pojawiły się 28 grudnia. W tamtym grudniu zarejestrowano 155 tysięcy rzeczywistych użytkowników, którzy spędzili na stronie średnio 10 minut. Jak na początek, to więcej niż dobrze.
Ale im dalej w rok 2023, tym lepiej dla ChatGPT. W marcu zanotowano już 2,4 miliona użytkowników, a ostatecznie w kwietniu liczba ta wzrosła do prawie 3 milionów użytkowników (dokładnie 2,851 miliona), a średni czas spędzony na stronie wzrósł ponad trzykrotnie w porównaniu do grudnia - do 34,48 minut.
Przeczytaj także:
Należy pamiętać, że są to średnie czasy odwiedzin. Ktoś na pewno spędza na samej stronie dłużej, niż godzinę.
Chociaż gdy spojrzeć na ten wykres, jednego dnia, 30 marca:
Wtedy stronę ChatGPT odwiedziło 550 tysięcy polskich internautów. Tylko w ciągu jednego dnia!
A kto (i jak) korzysta z ChatGPT?
Podczas badania użytkownicy serwisu zostali podzieleni na dwie grupy wiekowe: 7-39 lat i 40-75 lat. Według danych Gemiusa, w pierwszej grupie wskaźnik Affinity Index, który odzwierciedla zainteresowanie serwisem, wyniósł przeciętną wartość (100 proc.) dla kobiet i powyżej przeciętnej (173 proc.) dla mężczyzn.
Natomiast kobiety dominowały w tej grupie wiekowej pod względem czasu spędzonego na stronie - średnio 44 minuty i 22 sekundy dla kobiet, w porównaniu do zaledwie 29 minut i 45 sekund dla mężczyzn.
Statystyki wyglądają inaczej w przypadku grupy wiekowej 40-75 lat. Wskaźnik Affinity Index wyniósł 43 proc. dla kobiet i 90 proc. dla mężczyzn, a średni czas spędzony na stronie OpenAI wynosił odpowiednio 28 i 37 minut.
NOWOŚĆ: ChatGPT już dostępny na iOS w Polsce! Tak działa chatbot w twoim telefonie