Amazon ogłosił usługę Wszędzie. Oznacza to, co myślisz: Amazon będzie Wszędzie
Amazon jest dostępny gdziekolwiek tego potrzebujemy: w telefonach, w przeglądarkach, na tabletach, na komputerach, na telewizorach, na smart lodówkach. Gigantowi jednak to nie wystarcza, bo chce być on nomen omen Wszędzie.
Większość graczy pewnie choć raz była w podobnej sytuacji: sobotni wieczór, po pięciogodzinnej sesji w grze wieloosobowej jesteś niezwykle zmęczony. Po siedmiu grach przegranych ze swoją ulubioną postacią chcesz zakończyć sesję, jednocześnie nie chcesz się czuć, jakbyś wyszedł z niczym. Dlatego kierujesz się do sklepu internetowego, by zakupić gadżety z gry.
O ile z pierwszą połową wstępu sporo osób może się utożsamić, o tyle druga to próba wytłumaczenia nowego projektu Amazon: Amazon Anywhere (ang. Amazon Wszędzie/Gdziekolwiek). Nazwa wiernie oddaje istotę nowego "doświadczenia zakupowego", gdyż amerykański gigant chce by oferta fizycznych produktów - przede wszystkim gadżetów dostępnych na Amazon była możliwa do kupienia bezpośrednio we wszystkich grach i aplikacjach.
Nie musisz wychodzić z aplikacji, żeby zrobić zakupy, Amazon chce być Wszędzie
Jak ogłosił wczoraj w nocy Amazon, dzięki nowo udostępnionemu Anywhere klienci będą mogli dokonywać zakupów fizycznych produktów bez opuszczania gry, aplikacji czy wirtualnego świata (w grach VR). Aplikacje będą łączyć się z kontem Amazon - w taki sposób jak obecnie działa łączenie kont z kontami Google, Facebook czy do niedawna Twitter, dzięki czemu klienci będą mogli przeglądać zawartość sklepów oraz zakupywać produkty bezpośrednio w poszczególnych aplikacjach. Aczkolwiek do śledzenia zamówienia i zarządzania nim nadal będzie konieczne odwiedzenie witryny internetowej Amazon lub aplikacji mobilnej platformy.
Pierwsza integracja Amazon Anywhere jest dostępna w nowo udostępnionej grze Peridot, stworzonej przez twórców Pokemon Go. Po połączeniu konta Amazon z kontem w Peridot, użytkownicy będą mogli bezpośrednio zakupić gadżety z gry takie jak koszulki, bluzy czy akcesoria do telefonu. Przy każdej ofercie użytkownicy będą mieli wgląd w dane o produkcie, zdjęcia, informacje o dostępności, cenie i możliwości darmowej dostawy w ramach Amazon Prime.
Tworzymy nowy obszar dla rozrywki i doświadczeń cyfrowych z możliwością dokonywania zakupów, jednocześnie nadal wychodząc naprzeciw naszym klientom tam, gdzie są, z produktami, które kochają. Większość zakupów w wirtualnych światach jest obecnie ograniczona do zakupu wirtualnej waluty i cyfrowych przedmiotów w grze, bez łatwej ścieżki do zakupu fizycznych produktów. Chcemy to zmienić.
- tłumaczy Steve Downer, wiceprezes ds. elektroniki użytkowej w Amazon
Jak zapowiada gigant e-commerce, Amazon Anywhere jest przeznaczony także dla twórców i deweloperów wirtualnych światów, gier czy aplikacji mobilnych. Za pomocą specjalnego formularza mogą oni skontaktować się z Amazon w celu wprowadzenia Anywhere do swoich produktów.