ThinkPad świętuje 30-lecie. Byliśmy na urodzinowej imprezie, a ty możesz kupić limitowaną edycję X1 Carbon
Czerwona kropka. Czarna obudowa. Najlepsza w branży klawiatura. Minęło 30 lat od debiut pierwszych laptopów kultowej serii, a te trzy określenia nadal pasują do każdego sprzętu z serii ThinkPad.
Nie pamiętam, kiedy ostatnio będąc na lotnisku nie widziałbym pana lub pani w gustownym ubiorze, trzymających na kolanach charakterystyczną, czarną konstrukcję z czerwoną (czy raczej magentową, według nomenklatury producenta) kropką na klawiaturze. ThinkPad to wciąż synonim biznesowego laptopa, wykorzystywanego w firmach na całym świecie. ThinkPady znajdziemy też wszędzie tam, gdzie liczy się wytrzymałość; na placach budowy, platformach wiertniczych, a nawet… na stacji kosmicznej, gdzie Thinkpady z serii P są najczęściej spotykanymi laptopami.
ThinkPad świętuje trzydzieste urodziny.
W Fabryce Norblina w ostatnich dniach odbyły się trzydzieste urodziny marki, w czasie których dziennikarze i zaproszeni goście mogli podziwiać nie tylko historyczne sprzęty, ale również zapoznać się z najnowszym, najbardziej innowacyjnym ThinkPadem w historii – nowym modelem ThinkPad X1 Fold 16 z elastycznym ekranem.
Od 1992 r. do teraz sprzedało się ponad 200 milionów laptopów marki ThinkPad, które dziś obejmują szereg urządzeń dla różnego typu użytkowników – od ultralekkiej, smukłej serii Carbon, poprzez stacje robocze z serii W, aż po wspomniane urządzenia z elastycznymi ekranami.
Urodzinowa edycja specjalna ThinkPad X1 Carbon.
Z okazji 30-lecia marki, Lenovo zaprojektowało limitowaną edycję laptopa ThinkPad X1 Carbon 10. Gen. Funkcjonalnie nie różni się ona od regularnego ThinkPada X1 Carbon, ale można ją odróżnić dzięki charakterystycznym akcentom. Górną pokrywę oraz pulpit roboczy zdobi logo marki w stylu retro. Obudowa otrzymała także jedwabny napis „30th Anniversary Edition” pod klawiaturą. Na zawiasie wyryte są też numery seryjne edycji limitowanej, począwszy od 0001.
Do kompletu z laptopem otrzymamy książeczkę z historią marki ThinkPad, naklejki z logo, oraz kolorowe nakładki na trackpointa, dzięki którym można zmienić kolor „dzyndzla” pośrodku klawiatury, który jest do tego stopnia uwielbiany przez fanów marki, iż Lenovo mimo upływu lat nie zdecydowało się go pozbyć z większości modeli.
Lenovo ThinkPad X1 Carbon 30thAnniversary Edition dostępny będzie w limitowanym nakładzie 6000 sztuk, z czego 1000 trafi wyłącznie do Japonii. Jeśli zaś chodzi o pozostałe 5000 sztuk, to 100 z nich trafi do Polski i będzie je można nabyć już w tym miesiącu. Tanio jednak z pewnością nie będzie – nie znamy póki co ceny w złotówkach, ale w oficjalnym sklepie Lenovo w Stanach Zjednoczonych edycja specjalna została wyceniona na 4169 dol., co – uwzględniając podatki – przekłada się na grubo ponad 20 tys. zł. Dla zamożnego prezesa to jednak żaden kłopot, zaś świadomość posiadania limitowanego produktu kultowej marki: bezcenna.