1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Gry

Wiedźmin 3 popularniejszy niż Battlefield 2042. Tak premiera Netflix przekłada się na sukces polskiej gry

Światy seriali oraz gier wideo już od lat przenikają się, zwiększając wartość i popularność konkretnych marek. Ostatnimi czasy widzieliśmy to na przykładzie udanej animacji Arcane w uniwersum League of Legends opublikowanej na Netflix, z kolei teraz historia powtarza się z grą Wiedźmin 3: Dziki Gon. Sześcioletnia produkcja z Polski stała się popularniejsza niż niedawno wydany Battlefield 2042.

Wiedźmin 3 popularniejszy niż Battlefield 2042. Efekt Netflix

Gry wideo to forma rozgrywki ściśle związana z filmami oraz serialami. Oba te światy mogą się płynnie przenikać, a także uzupełniać. Widzieliśmy to już wielokrotnie. Pierwsza gra na podstawie filmu - Raiders of the Lost Ark - powstała jeszcze z 1982 roku, dla Atari 2600. Ponad dekadę później, w 1993 roku, swoją premierę miał fatalny film Super Mario Bros., luźno nawiązujący do uwielbianych postaci Nintendo. Od tamtych czasów więzi między filmami, serialami oraz grami wideo wyłącznie się zacieśniają.

Raiders of the Lost Ark - pierwsza gra na licencji ze świata filmu

Teraz beneficjentem tych relacji jest CD Projekt, którego Wiedźmin 3: Dziki Gon notuje odczuwalne wzrosty.

W trzeciego Wiedźmina gra w tym momencie niemal dwukrotnie więcej osób na platformie Steam, niż jeszcze miesiąc temu. Gdy 17 grudnia drugi sezon serialu The Witcher miał premierę na platformie Netflix, w Dziki Gon grało do 19 tysięcy osób jednocześnie. Dzisiaj w ten sam Dziki Gon gra do 43 tysięcy osób jednocześnie. To ponad dwukrotny wzrost w ciągu zaledwie kilku dni. Trudno o lepszy przykład tego, jak premiera serialu może się przełożyć na popularność gry wideo. Dodajmy, że nie najmłodszej, ponieważ Wiedźmin 3 ma już sześć lat na karku.

Warto zaznaczyć, iż zwiększona popularność Dzikiego Gonu to nie tylko efekt serialu The Witcher. CD Projekt umiejętnie wykorzystał premierę drugiego sezonu na platformie Netflix, organizując wyprzedaż gry na Steam oraz w innych cyfrowych sklepach. Polska spółka przygotowała nawet zupełnie nowy zwiastun poświęcony swojej grze, chociaż ta jest na rynku od wielu, wielu lat. W ten sposób CD Projekt podtrzymuje sprzedaż Wiedźmina 3 w długim ogonie. Sprzedaż, która w 2020 roku była największa w historii tej gry, nie licząc roku premiery.

Wiedźmin 3: Dziki Gon jest popularniejszy na Steam niż Battlefield 2042 i wiele nowych gier.

Produkcja CD Projektu wyprzedza liczbą aktywnych graczy takie komputerowe produkcje jak Halo Infinite, Red Dead Redemption 2, Valheim, Battlefield 2042, Forza Horizon 5, Football Manager 2021, NBA 2K22, The Sims 4 czy Among Us. Jeśli wzrostowy trend się utrzyma, Wiedźmin 3 lada moment przegoni Farming Simulator 22 oraz Dead by Daylight. Niesamowite, jak na sześcioletnią grę single player.

Wiedźmin 3: Dziki Gon jest także znacznie popularniejszy niż Cyberpunk 2077. W przygody Geralta z Rivii gra aktualnie około 43 tysięcy graczy, podczas gdy w Night City swój czas spędza 16 tysięcy graczy. Nowszy Cyberpunk 2077 jest tym samym niemal trzykrotnie mniej popularny na Steam niż gra CD Projektu z 2015 roku. Ałć.