Instagram rusza z automatycznym tłumaczeniem Stories. Zajęło to tylko pięć lat
Dobra wiadomość dla użytkowników Instagrama, którzy obserwują profile zza granicy oraz twórców, którzy szukają odbiorców poza krajem zamieszkania. Serwis zacznie tłumaczyć teksty w ramach Stories.
Anglojęzyczne profile w social media mają ułatwione zadanie i docierają na wiele rynków jednocześnie, ale nie wszyscy znają angielski, więc wielu twórców decyduje się komunikować z odbiorcami w swoim rodzimym języku, co zamyka ich w lokalnej bańce. Pewnym rozwiązaniem są automatyczne tłumaczenia postów, ale do tej pory nie działały one w ramach Instagram Stories. Teraz to się zmienia.
Instagram i tłumaczenie Stories
Po raz pierwszy opcja automatycznego tłumaczenia postów i opisów na Instagramie pojawiła się pięć lat temu, na miesiąc przed wdrożeniem Stories. Teraz jej dostępność została rozszerzona na ten bodaj najpopularniejszy obecnie typ udostępnianych treści: te ulotne Stories. Nakładany na zdjęcia tekst będzie analizowany pod kątem użytego języka, a jeśli serwis wykryje, że jest on dla nas obcy, zaoferuje opcję tłumaczenia.
Przycisk pozwalający na przetłumaczenie treści Stories na Instagramie pojawi się w górnym rogu ekranu. Po jego wciśnięciu tłumaczenie pojawi się… na dole. Oznacza to, że przetłumaczone napisy nie będą nakładane na grafikę, ale może to i lepiej ze względu na to, że tłumaczone frazy mogą mieć różną liczbę znaków w zależności od języka i nie wyglądałoby to dobrze.
Możliwość przetłumaczenia Instagram Stories będzie dostępna na całym świecie.
Niektóre nowości w serwisach social media trafiają jedynie na wybrane rynku, ale tłumaczenie Stories będzie od razu dostępne wszędzie. Instagram chwali się, że już teraz wspiera 90 różnych języków, w tym np. arabski, hinduski, japoński i portugalski (na potwierdzenie polskiego czekamy), aczkolwiek dostępność niektórych tłumaczenia mogą być niedostępne na tej czy innej platformie.