Samsung wprowadza usługi serwisowe na nowy poziom. Konkurencja będzie musiała gonić
Samsung startuje z „Serwisem 2.0”. Co to oznacza? Oj, wiele ciekawych atrakcji. Naprawy sprzętu z domu i bonusy finansowe za przekroczenie czasu naprawy to tylko część z nich.
Gdzie te czasy, gdy serwisowanie sprzętu było niczym kara dla użytkownika? Gdzie te czasy, gdy na Wykopie co tydzień mirki narzekały na kolejną firmę serwisową, która nie dotrzymywała terminów/odsyłała uszkodzony sprzęt/oszukiwała na piniondze? Gdzie te czasy, gdy siłowanie się z serwisantami było jedną z podstawowych umiejętności prawie każdego konsumenta?
To se ne vrati i... dobrze. Samsung przypomina, że mam 2021 rok. Dzięki nowej usłudze naprawę można zlecić przez internet. Całość ogranicza się do wypełnienia formularza na stronie producenta. Paczkę można dostarczyć do jednego z punktów, ale nie ma takiej konieczności, bo po spakowany uszkodzony smartfon lub tablet może też przyjechać kurier.
Użytkownicy Samsungów mogą też liczyć na wsparcie konsultantów całodobowej infolinii 24/7. Jedną z nowości jest wideorozmowa, z której tylko w ostatnim miesiącu skorzystano łącznie przez blisko 3 tys. godzin. Zainteresowanie nie dziwi, wszak wideokonferencje w dobie pracy i nauki zdalnej stały się normą. Skoro tak się uczymy i kontaktujemy z współpracownikami, to dlaczego nie wykorzystać tej formy do rozmowy z konsultantem, który podpowie, co trzeba kliknąć, a co lepiej usunąć?
Naprawa w godzinę albo zwrot kosztów
Samsung ma też coś dla osób, które jednak zjawią się w stacjonarnym punkcie. W centrach serwisowych Samsung Plaza klienci mogą naprawić swój telefon nawet w godzinę. Oczywiście w przypadku skomplikowanych napraw „termin jest uzgadniany z serwisem”. Gdy wyeliminowanie usterki potrwa dłużej niż 60 minut, wówczas klient otrzyma zwrot kosztów usługi. Ba - w niektórych salonach Samsunga klient będzie mógł sobie zażyczyć wygrawerowanie własnego napisu czy symboli na telefonie. Usługa ta jest dostępna w: Samsung Premium Service Plaza w Warszawie (ul. Grójecka 5), Poznaniu (ul. 27 grudnia 11/19) oraz Katowicach (CH Galeria Katowicka).
Przy okazji załatwić można jeszcze więcej. Przy wymianie wyświetlacza w modelach Galaxy z serii S, Note oraz Fold, z wyłączeniem modeli SM-G930, G920, będą wymieniane baterie bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat.
Samsung wytacza ścieżki także w serwisowaniu sprzętu
Być może łatwiejsze i szybsze formy naprawy sprawią, że więcej osób będzie decydowało się na wizytę w serwisie i szukanie przyczyn problemu niż kupno nowego. Do tego zresztą namawia Unia Europejska, wprowadzając „prawo do naprawy”. Od 1 marca 2021 wybrane urządzenia elektroniczne (głównie sprzęty AGD i wyświetlacze) muszą być naprawialne przez okres 10 lat od chwili zakupu.
W swoim niedawnym felietonie Łukasz zauważał, że czasami naprawa od ręki jest niemożliwa „ze względu np. na design wymagający konkretnych narzędzi czy specjalistycznej maszyny, do której dostęp ma sam producent”. I choć nierzadko faktycznie tak bywa, to Samsung stara się uspokoić użytkowników, pokazując, że sprzęt można sprawdzić szybko i łatwo (zarówno zdalnie, jak i stacjonarnie).
Oczywiście nie zawsze naprawa jest najlepszym rozwiązaniem, o czym pisał właśnie Łukasz. Ale im bardziej producent ją ułatwia, tym zawsze lepiej. Samsung pokazał właśnie, że można to robić w świetny, przysparzający wiele komfortu klientowi, sposób. Teraz czekamy na ruch kolejnych firm.