REKLAMA

MacBooki Pro mogą wybuchnąć. Apple uruchamia specjalny program serwisowy

Apple wystosował oficjalne ostrzeżenie dla posiadaczy komputerów MacBook Pro w ich 15-calowej wersji. Wybrane egzemplarze zawierają usterkę, która może być zagrożeniem dla zdrowia i życia użytkowników.

macbook pro 15 usterka
REKLAMA

Trwa moda na tworzenie jak najsmuklejszych urządzeń elektroniki użytkowej. Trudno się temu dziwić: cieniutki komputer czy telefon jest nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale również zabiera mniej miejsca w torbie, w której go przenosimy. Wiąże się to jednak z wieloma bardzo trudnymi wyzwaniami inżynieryjnymi.

REKLAMA

Przekonał się o tym chociażby Samsung, który zaliczył gigantyczną wpadkę ze swoim sztandarowym Galaxy Note 7. Tym razem za błędy w procesie technologicznym odpowie Apple, choć amerykańska firma – trzeba przyznać – reaguje szybko i nie czeka z tym na ostatni moment.

MacBook Pro 15 (2015 – 2017): program darmowego serwisu dla wybranych modeli

Problemem w komputerach okazało się to samo, co zwykle w takich przypadkach. A więc ich akumulator. Na szczęście nie dotyczy to wszystkich komputerów, a tylko wybranych partii produkcyjnych wprowadzonych do rynek pomiędzy wrześniem 2015 r. a lutym 2017 r.

Apple zaleca natychmiastowe zaprzestanie korzystania z tych komputerów i niezwłoczne oddanie ich do najbliższego autoryzowanego punktu serwisowego. By nie marnować naszego czasu – wszak część, a wręcz najpewniej większość tych komputerów nie zawiera usterki – Apple przygotował witrynę, na której wpisując numer seryjny naszego urządzenia sprawdzimy, czy problem również i jego dotyczy. Naturalnie za naprawę nie zapłacimy ani złotówki.

REKLAMA

Takie rzeczy się zdarzają

Chciałbym powstrzymać potencjalną lawinę drwin i hejtu. Błędy tego rodzaju mogą się przydarzyć niemal każdemu producentowi. Istotnym jest ocena tego, jak ów producent radzi sobie z problemem. Współczuję posiadaczom MacBooków Pro, którzy będą musieli rozstać się ze swoim sprzętem i tracić czas. Pragnę jednak zauważyć, że Apple nie czekał – jak niektórzy z jego konkurentów – na serię wypadków u użytkowników, a od razu wystosował ostrzeżenie i bierze całość kosztów, jak powinien, na siebie. Życzyłbym sobie, by wszyscy producenci elektroniki tak reagowali na tego rodzaju przypadki.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-08T16:50:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-08T16:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-08T16:20:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-08T07:40:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-08T07:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T20:31:23+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T20:25:53+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T19:07:04+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T18:54:38+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T17:52:41+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T16:53:10+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T16:23:59+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T15:42:27+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T15:17:17+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T15:00:23+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T13:52:24+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T11:59:13+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T11:09:36+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T09:47:08+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T08:38:13+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T07:15:58+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA