Gry  / News

Miliard dolarów - tyle zarobił Fortnite na mikrotransakcjach. Zarobi jeszcze więcej dzięki nowym opcjom

Fortnite zarobił dla Epic Games ponad miliard dolarów w mikro-transakcjach. Chociaż od maja 2018 r. przychody z gry rosną w nieco wolniejszym tempie, niebawem dynamika transakcji ulegnie dodatkowemu przyspieszeniu. Nadchodzą bowiem nowe mechaniki, które jeszcze bardziej zachęcą do zakupów wewnątrz programu.

Według analityków firmy Superdata Fortnite zarobiło do dnia dzisiejszego ponad miliard dol. na samych mikro-transakcjach. Niesamowita suma, na którą złożyły się zakupy przepustek sezonowych oraz pojedynczych skórek, gestów i emotek. Wszystko to elementy typowo kosmetyczne, które nie mają żadnego przełożenia na balans rozgrywki. Gracze uwielbiają zostawiać prawdziwe pieniądze w darmowym Fortnite, a niebawem będą mieli jeszcze więcej powodów, żeby to robić.

Od premiery Fortnite'a zyski z mikro-transakcji jedynie się zwiększają. Nie było ani jednego spadku.

Faktem jest, że od maja 2018 r. przychody z wewnętrznego sklepu rosną nieco wolniej, lecz nie zmienia to ogólnego trendu. Fortnite stale puchnie - zarówno jeżeli chodzi o zyski, jak również popularność wśród graczy. Produkcja Epic Games wciąż nie znalazła się w szczytowej fazie rentowności, pomimo rekordowych przychodów. Potencjał tej gry jest gigantyczny, lecz w dalszym ciągu nie został maksymalnie zagospodarowany.

Źródło: Superdata

Superdata wskazuje, że subgatunek Battle Royale to aktualnie najbardziej dochodowa gałąź całej branży gier. W samym maju gracze z całego świata obejrzeli ponad 700 mln godzin rozgrywek Battle Royale. Ponad 80 proc. tego czasu zdobył Fortnite, niemal kompletnie marginalizując głównych rywali w postaci PUBG oraz H1Z1. Dla porównania, w tym samym maju zmagania w grach MOBA oglądano przez ponad 300 mln godzin.

Epic Games ma kilka asów w rękawie, za pomocą których zyski z Fortnite będą rosły jeszcze szybciej.

Pewnym jest, że do gry trafi system prezentów. Bardziej zasobni w portfelach gracze będą mogli robić podarunki swoim znajomym. Część odbiorców kupi daną skórką podwójnie, potrójnie, a nawet poczwórnie, obdarowując nią bliskich i przyjaciół. Bogatsi będą wydawać jeszcze więcej, co może znacząco wpłynąć na dynamikę wzrostu przychodów z mikro-transakcji. Nie wiadomo tylko, kiedy system prezentów finalnie pojawi się w grze i jak dokładnie będzie działał.

Mówi się, że wraz z debiutem pojazdów w Fortnite dwuśladowce również dostaną dedykowane skórki. W ten sposób działa na przykład H1Z1, gdzie efekciarskie karoserie dla samochodów są ciekawym dodatkiem kosmetycznym. W ten sposób Epic Games stworzy kolejną po wyglądzie, sprayach, emotkach, tańcach, lotniach oraz efektach opadania kategorię produktów kosmetycznych na których może zarabiać.

Warto dodać, że Fortnite to nie tylko kasowy sukces Epic Games, ale również sukces technologiczny. Gra działa na niezwykle elastycznym silniku Unreal Engine i jest dostępna na każdej możliwej platformie: komputerach Windows i macOS, smartfonach z Androidem oraz iOS, a także konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Wszystkie wersje (poza PS4) łączy jedno, uniwersalne konto gracza, którym można się zalogować na każdej platformie.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst