Tech  / Artykuł

Z Dokumentów Google i WordPressa korzystają miliony osób. Od teraz ich praca będzie łatwiejsza

Wielu ludzi od dawna czekało na tę wiadomość. W końcu treść na swojej stronie internetowej opublikujesz bezpośrednio z Google Docs

Jeśli prowadzisz stronę internetową lub w ten czy inny sposób tworzysz treści w Sieci, jest 27,8 proc. szans, że korzystasz z WordPressa. Tyle bowiem stron z całego Internetu napędzanych jest przez ten system zarządzania treścią, nie mówiąc już o milionach stron i blogów działających na darmowej platformie WordPress.com.

Również Spider’s Web korzysta z tego CMS-a i doskonale tutaj wiemy, że czasem przygotowanie tekstu do publikacji w WordPressie potrafi zająć więcej czasu, niż jego napisanie. Dlaczego? Bo jedyny sposób, by poprawnie przenieść formatowanie tekstu z edytora do WordPressa, to pisanie w HTML.

Spora część z nas rozwiązała ten problem wykorzystując edytory markdown, takie jak iA Writer, które pozwalają na eksport treści bezpośrednio do HTML, a nawet do samego WordPressa. Kuba Kralka z uporem niespełnionego Kamikaze nadal pisze bezpośrednio w widoku edycji wewnątrz strony (i chyba tylko jemu jednemu WordPress nie wysypał się jeszcze w środku tworzenia artykułu…) a ci z nas, którzy pozostają przy tradycyjnych edytorach tekstu, jak Word… cóż, muszą się męczyć.

Brzmi znajomo? Jeśli tak, mamy dobrą wiadomość. Pracę z WordPressem ułatwią Dokumenty Google.

Twórcy z Automattic właśnie ogłosili integrację Dokumentów Google z WordPressem. Zarówno z darmową platformą WordPress.com jak i witrynami opartymi o WordPress.org, wykorzystującymi wtyczkę Jet Pack.

Aby skorzystać z integracji wystarczy dodać do Chrome stosowne rozszerzenie z repozytorium wtyczek i voila – wewnątrz dokumentów Google pojawi się możliwość eksportowania pliku bezpośrednio do podłączonej witryny opartej o WordPressa, z zachowaniem pełnego formatowania, a nawet przeniesieniem zamieszczonych w pliku obrazków.

Wcześniej były dostępne dodatki do Dokumentów Google, które w teorii miały robić to samo, ale nigdy nie działały dobrze. Nowe rozwiązanie od Automattic jest nie tylko oficjalnym rozszerzeniem, ale też w pełni funkcjonalnym.

Wordpress integruje się z Google Docs.

Dlaczego integracja WordPressa z Google Docs jest taka ważna?

Jestem więcej niż pewien, że wiele redakcji na całym świecie bardzo ucieszyło się z ogłoszenia Automattic. Dlaczego? Ponieważ praca nad tekstem to w dużej mierze praca zespołowa, a poprawiając już dodany do WordPressa materiał trudno o skuteczną współpracę.

Tutaj Google Docs spisują się najlepiej, gdyż umożliwiają pracę nad artykułem w czasie rzeczywistym, z nanoszeniem poprawek przez wielu użytkowników i bardzo przejrzystym systemem komentarzy. Dodajmy do tego aplikacje mobilne, które pozwalają pracować nad tekstem z każdego miejsca o każdym czasie i mamy naprawdę bezcenne narzędzie pracy dla każdego, kto współpracuje z innymi przy tworzeniu tekstu.

Połączenie WordPressa z Dokumentami Google może więc zaoszczędzić milionom ludzi czasu i frustracji przy pracy nad publikacją.

A im mniej czasu i frustracji poświęcamy samej otoczce, tym bardziej możemy skupić się na tym, co najważniejsze, czyli na samej treści.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst