Ja, Rock i e-sport w Check-Point, czyli jak powstaje idealne miejsce dla graczy i fanów
Ja, Rock! - największa polska grupa streamerska, założona ponad 3 lata temu przez Remigiusza „Rocka” Maciaszka, zrzeszająca ponad 40 internetowych twórców - połączyła swe siły z lokalem „Check-Point” współtworzonym przez Spider’s Web!
Celem tejże niebanalnej kooperacji jest poprawienie jakości imprez oraz wydarzeń związanych z e-sportem w naszym kraju. Priorytetem jest również stworzenie idealnego miejsca od graczy dla graczy oraz wszelakiej maści fanów gier, gdzie będzie można rywalizować w popularnych produkcjach na najwyższej klasy sprzęcie, czy też w komfortowych warunkach podziwiać swoich idoli.
W ramach „Play Zone” – bo tak też nazywa się ten pierwszy wspólny projekt – odbyła się impreza „Ja, Rock i E-Sport w Check-Point”.
Do sosnowieckiej strefy Check-Point zawitało ponad 30 twórców z grupy Ja, Rock. Wydarzenie rozpoczęło się w pierwszy dzień rozgrywek Intel Extreme Masters (25 lutego), a osoby, którym nie udało się dostać, bądź też miały dość wielogodzinnych kolejek do katowickiego Spodka, mogły oglądać relacje live na telewizorach oraz rzutniku.
Kulminacyjnym punktem tej prawie dwutygodniowej imprezy był 2 dzień marca, podczas którego w lokalu zebrała się znaczna część ekipy Ja, Rock’a, włącznie z jej znanym założycielem. Goście mogli zrobić sobie zdjęcia oraz zamienić parę zdań ze swoimi idolami. Można było również rozruszać swoje kończyny na parkiecie, gdzie odbywał się turniej Just Dance z ciekawymi nagrodami. Do strefy Check-Point zawitali też m.in. młodzi, lokalni twórcy gier ze studia Pigmentum, ze swoim tworem.
Zaistniała więc możliwość ogrania wersji demonstracyjnej ich najnowszego point’n'clicka Indygo, który w ubiegłym roku zwyciężył Szkołę Twórców Gier Microsoft.
Ostatni dzień wydarzenia został zaplanowany na 5 marca. Na miejscu można było obejrzeć wszystkie dotychczasowe rozgrywki z Intel Extreme Masters oraz spędzić trochę czasu w strefie Check-Point i tam rozluźnić się przy komputerach czy konsolach po wyczerpującym, obfitującym w e-sport okresie prawie dwóch tygodni rozgrywek na światowym poziomie.
W imprezę zaangażowali się również lokalni sponsorzy, którzy udzielili organizacyjnego oraz partnerskiego wsparcia, byli to m.in.: Sosnowiecka Sieć Szerokopasmowa, która objęła główny patronat imprezy, Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu oraz sklep Gigaland, którzy wsparli wydarzenie oraz turnieje nagrodami rzeczowymi. Jak widać Sosnowiec podejmuje rękawicę rzuconą przez europejskie trendy i chętnie wspiera tego typu nowatorskie inicjatywy.