1. SPIDER'S WEB
  2. Social media
  3. Tech

Jest rok 2016 - Apple odkrywa Twittera. Pytanie do pomocy technicznej teraz zadasz przez serwis społecznościowy

Apple Support na Twitterze
215 interakcji
dołącz do dyskusji

Nowe konto Apple pojawiło się na Twitterze. Firma z Cupertino, która do tej pory ignorowała obecność w social media, chce być bliżej klientów. Konto Apple Support na Twitterze ma w planach zasypywać użytkowników poradami i ciekawostkami, a przy okazji chce pomóc w rozwiązywaniu problemów.

Apple znane jest z tego, że w serwisach społecznościowych jest obecne głównie za sprawą swoich klientów. Firma w przeciwieństwie do konkurencji nie prowadzi aktywnie licznych profili, ale to się powoli zmienia.

Pojawiło się właśnie konto Apple Support na Twitterze.

Jak możemy przeczytać w opisie konta - oficjalnego, co potwierdza nadawany przez Twittera znaczek zweryfikowanego profilu - powstało ono w celu “udostępniania porad, trików i przydatnych informacji”. Oczywiście porady, triki i informacje będą udostępniane dokładnie wtedy, “kiedy klienci będą potrzebować ich najbardziej”.

Mam nadzieję, że obsługa konta Apple Support na Twitterze nie ograniczy się do spamowania poradami. Opis profilu zapewnia, że będzie odpowiadał na pytania użytkowników zadawane za pośrednictwem tej platformy - oby nie było to realizowane na takim samym poziomie, jak w przypadku polskich profili wklejających zawsze w odpowiedzi formułkę “Napisz do nas maila”.

Pojawienie się Apple Support na Twitterze nieźle skomentował Evan Blass, znany szerzej jako evleaks.

Warto przy tym nadmienić, że Apple Support na Twitterze to nie jest pierwsze konto firmy z Cupertino zorientowane na pomoc użytkownikom. Już w zeszłym roku pojawił się profil skierowany do użytkowników poszukujących pomocy z serwisem streamingowym Apple Music - usługą, która była szeroko krytykowana przez użytkowników.

Złośliwcy mogą teraz zacząć dogryzać przedsiębiorstwu Tima Cooka i traktować konto Apple Support na Twitterze jak spóźnioną reakcję na liczne zastrzeżenia zgłaszane przez użytkowników w ostatnich miesiącach, a nawet latach. Wiele osób w końcu krytykuje Apple’a za to, że nie przykłada się do oprogramowania.

Wraz z rozwojem iOS i OS X przybywa w końcu nowych funkcji.

Dla wielu nowych użytkowników oprogramowanie iPhone’ów, iPadów i Maków może nie być już tak intuicyjne, jak jeszcze kilka lat temu. Przykładem komplikowania obsługi jest dodanie ekranu wrażliwego na siłę nacisku i całej nowej warstwy interfejsu, czyli 3D Touch.

Nadal jestem przekonany, że zmiany wprowadzane są bądź co bądź z głową, a użytkownicy mogą używać iPhone’a zaraz po wyjęciu z pudełka i poznawać kolejne funkcje w trakcie. Apple zdaje się jednak rozumieć, że kończą się czasy, gdy do iPhone’a nie potrzeba było instrukcji obsługi.

Widać to w podkreślaniu roli “geniuszy” w Apple Store’ach, dodaniu atakującej powiadomieniami aplikacji Porady do iOS-a i właśnie utworzonego teraz konta Apple Support na Twitterze.