REKLAMA

Rupert Murdoch kocha iPada

Rupert Murdoch, szef firmy News Corp., to największy na świecie inwestor w branży medialnej. Jego postać inspirowała ponoć twórców jednego z lepszych odcinków sagi Jamesa Bonda - "Jutro nie umiera nigdy", w którym magnat prasowy wpływa na losy świata. Jeśli Murdoch może wpłynąć na losy iPada, to na rynku e-prasy ma on zagwarantowany sukces.

Rupert Murdoch kocha iPada
REKLAMA

Ten wywiad dla programu "Uncommon Knowledge" Instytutu Hoover Uniwersytetu w Stanford na pewno nie przejdzie bez echa, bowiem Rupert Murdoch mówi - jak zresztą zwykle - bardzo dużo, podając jednocześnie bardzo ważne liczby. Po obejrzeniu tego wywiadu nie można mieć również wątpliwości - najważniejsza postać na globalnym rynku prasy wierzy w iPada.

Murdoch mówi wyraźnie: Kindle może być fajnym czytnikiem książek, ale jeśli chodzi o e-prasę, to nie oferuje atrakcyjnych rozwiązań. Mimo tego, bez żadnego wsparcia marketingowego ze strony wydawcy, aż 30 tys. osób codziennie kupuje cyfrowe wydania "Wall Street Journal" na e-czytnik firmy Amazon. To symptomatyczny wynik mogący świadczyć o dużym potencjale e-prasy, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę to, jakie wrażenie na Murdochu zrobił iPad, którego możliwości dla wydawnictw prasowych przedstawił Apple - zapewne za pośrednictwem samego Steve'a Jobsa - bezpośrednio w siedzibie News Corp. O iPadzie Rupert Murdoch mówi - "dzięki niemu dotrę do znacznie szerszej grupy konsumentów", a możliwość poszerzenia dystrybucji w wymiarze jakiekolwiek biznesu to rzecz dziś nie do przecenienia.

REKLAMA

Przypomnijmy - pod koniec 2009 r. to właśnie Rupert Murdoch rzucił wyzwanie Google'owi i darmowemu kopiowaniu treści prasowych w internecie. Zagroził wycofaniem materiałów pochodzących z należących do niego wydawnictw prasowych z wyszukiwarki Google'a. Zapowiedział, a następnie wdrożył również płatny dostęp do internetowych wydań najważniejszych gazet w swoim portfolio. Mimo negatywnych ocen analityków rynkowych, Murdoch osiągnął swój cel - zmusił Google'a do rozmów na temat unormowania zasad korzystania z treści prasowych oraz skutecznie sprzedał dostęp do "Wall Street Journal" na iPhone'a - za 1 dol. tygodniowo. W wywiadzie dla "Uncommon Knowledge" Murdoch mówi, że liczba abonentów WSJ.com w ostatnim czasie, już po wprowadzeniu płatnej subskrypcji na urządzenia mobilne, wzrosła.

REKLAMA

Całość niezwykle interesującego wywiadu Petera Robinsona z Rupertem Murdochiem w ramach programu "Uncommon Knowledge" dostępna tutaj.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-19T17:52:57+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T17:28:23+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T16:47:41+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T16:24:50+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T15:39:55+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T15:11:07+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T14:22:22+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T14:14:25+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T13:14:53+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T12:27:58+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T12:00:42+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T11:24:48+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T10:34:39+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T09:30:32+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T09:00:10+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T08:15:16+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T06:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T06:12:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T21:11:56+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T20:56:51+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T20:29:58+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T20:05:06+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T18:29:22+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T18:13:44+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T17:00:32+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T16:56:57+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T16:29:23+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T15:55:22+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA