REKLAMA

Słaba sprzedaż Switcha 2? Potężne zaskoczenie

Na Nintendo Switch 2. generacji czekało wielu graczy. Najnowsze szacunki producenta jednak jasno pokazują, że analitycy mogli się mylić. Raport Nintendo zakłada sprzedaż na poziomie 15 mln sztuk do końca marca 2026 roku.

Słaba sprzedaż Switcha 2? Potężne zaskoczenie
REKLAMA

W najnowszym raporcie opublikowanym przez Nintendo czytamy, że szacunki sprzedaży niezależnych analityków jeszcze przed premierą Nintendo Switch 2 na poziomie prawie 17 mln sztuk mogły być błędne. Chociaż popyt na nową konsolę jest wysoki, statystyki mogą być niższe z powodu ewentualnych problemów z dostępnością we wszystkich regionach. Konsola ma trafić do rąk graczy 5 czerwca, a obecnie prowadzona jest przedsprzedaż. Tylko w Japonii sprzedało się już 2,2 mln egzemplarzy. To pokazuje, że zapotrzebowanie na nową generację Switcha jest naprawdę wysokie.

Przeczytaj także:

REKLAMA

Problemem może być cło

Jeśli zainteresowanie nową konsolą jest tak duże, to skąd się wzięły tak niskie szacunki Nintendo? Jak zauważa Shuntaro Furukawa, obecny prezes firmy, głównym problemem, który może zahamować sprzedaż, będzie prawdopodobnie niższa sprzedaż w USA. Obecna polityka Nintendo nakazuje uznawać cło za koszt, przez co gracze ze Stanów prawdopodobnie będą musieli zapłacić więcej za konsolę, niż np. ci z Europy czy Japonii. Kolejnym powodem niższych szacunków jest ogólny wzrost codziennych wydatków na całym świecie, który spowoduje, że gracze mniej chętnie sięgną do kieszeni po swoje zaskórniaki. Warto dodać, że już teraz cena konsoli, ustalona na 450 USD, wśród wielu osób budzi kontrowersje.

Gry nadal będą motorem napędowym

Nintendo przewiduje, że w pierwszym roku sprzedaży konsoli uda się sprzedać 45 mln gier. To oznacza, że nowa platforma ma szansę szybko zbudować solidną bibliotekę tytułów i powtórzyć sukces swojego poprzednika, który w pierwszych 13 mies. od premiery rozszedł się w liczbie niemal 18 mln egzemplarzy.

Ostrożność Nintendo to siła, nie słabość

REKLAMA

Choć 15 mln w rok może wydawać się zaniżoną prognozą, strategia Nintendo jest wyraźnie przemyślana. Firma, znana z konserwatyzmu w komunikacji z rynkiem, nie chce pompować oczekiwań w czasach niepewności geopolitycznej i ekonomicznej. Tymczasem fakty mówią same za siebie: przedsprzedaż wyprzedana, popyt ogromny, a marka Switch wciąż żywa i silna.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-05-12T06:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-10T16:42:59+02:00
Aktualizacja: 2025-05-10T07:20:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-09T18:53:37+02:00
Aktualizacja: 2025-05-09T17:29:15+02:00
Aktualizacja: 2025-05-09T17:18:13+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA