REKLAMA

Ważny producent chce się pozbyć telewizorów. To smutny koniec pięknej historii

Dyrektor Yuki Kusunumi przyznał na spotkaniu z inwestorami, że jego firma rozważa znaczące ograniczenie swojej działalności na rynku RTV lub wręcz sprzedaż całego działu. Nic dziwnego, telewizory Panasonic - choć nadal znakomite na półce premium – sprzedają się coraz gorzej.

Panasonic Z95A
REKLAMA

- Jesteśmy przygotowani do sprzedaży, jeżeli zajdzie taka konieczność, choć jeszcze nie opracowaliśmy dokładnego planu - jak powiedział dyrektor firmy Panasonic podczas konferencji z inwestorami. Słowa dyrektora brzmią ostrożnie, jakby rzeczona sprzedaż była jakąś odległą ewentualną perspektywą, którą fani marki nie muszą się przejmować. Wygląda jednak na to, że Panasonic jest gotowy do drastycznych działań. Zresztą nie tylko w kwestii telewizorów.

REKLAMA

Dyrektor Kusunumi wskazał telewizory, dział AGD, urządzenia przemysłowe i dział mechatroniczny jako najgorzej radzące sobie działy w grupie Panasonic i zapowiedział, że firma w ich sprawie podejmie drastyczne działania by przywrócić korporacji rentowność. Planowany jest między innymi podział na trzy zależne od siebie firmy. Jedna z nich ma się nazywać Smart Life.

Czytaj też:

Dla Panasonic wejście w branżę telewizyjną było jak zbawienie. Z wzajemnością

Firma Panasonic, założona w 1918 r. przez Konosuke Matsushitę, początkowo skupiała się na produkcji osprzętu elektrycznego - takiego jak gniazdka i oprawki żarówek. W miarę rozwoju technologii i rosnącego zapotrzebowania na urządzenia elektroniczne firma dostrzegła potencjał rynku telewizyjnego. W 1952 r. Panasonic zdecydował się wejść w segment telewizorów, wprowadzając swój pierwszy odbiornik telewizyjny. Decyzja ta była podyktowana chęcią rozszerzenia oferty oraz przekonaniem o przyszłościowym charakterze telewizji jako medium masowego przekazu.

Panasonic przez dekady był jednym z wiodących innowatorów na rynku (autor zdjęcia: Matti Blume, CC BY-SA 4.0)

Wejście na rynek telewizorów okazało się strategicznie trafne. Panasonic szybko zdobył uznanie dzięki wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów. W latach 60. i 70. firma koncentrowała się na doskonaleniu technologii katodowej (CRT), wprowadzając coraz bardziej zaawansowane modele. Globalna ekspansja pozwoliła Panasonicowi stać się jednym z wiodących producentów telewizorów na świecie, a marka stała się synonimem innowacji i solidności.

W kolejnych dekadach Panasonic kontynuował inwestycje w rozwój technologiczny. Lata 90. przyniosły przełom w postaci telewizorów plazmowych. Panasonic był jednym z pionierów tej technologii, oferując ekrany o dużych przekątnych i wysokiej jakości obrazu. Telewizory plazmowe firmy wyróżniały się głębią czerni i bogactwem kolorów, co docenili zarówno konsumenci, jak i profesjonaliści z branży audiowizualnej. Mimo rosnącej konkurencji ze strony technologii LCD, Panasonic utrzymywał silną pozycję dzięki ciągłemu doskonaleniu swoich produktów.

REKLAMA

Przełomowym momentem była również adaptacja technologii 4K i OLED. Panasonic, dostrzegając zmieniające się trendy i oczekiwania klientów, zainwestował w rozwój telewizorów o wysokiej rozdzielczości oraz z wykorzystaniem diod organicznych. Wprowadzenie na rynek serii telewizorów OLED umocniło pozycję firmy jako innowatora. Modele te oferowały nie tylko znakomitą jakość obrazu, ale także zaawansowane funkcje smart TV, integrację z Internetem oraz nowoczesny design.

Na dziś jednak firma wydaje się mieć relatywnie mocną ofertę tylko dla segmentu entuzjastów. Jej telewizory OLED po kalibracji są jednymi z najlepszych w kwestii jakości obrazu - choć mają też inne kontrowersyjne cechy, z relatywnie słabą rynkowo platformą smart TV na czele. Niestety nawet tutaj konkurencja jest bardzo mocna, nie mówiąc już o segmencie masowym - na którym Panasonic od lat wydaje się sobie kompletnie nie radzić. Wygląda na to, że zapowiedziane drastyczne środki są nieuniknione.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA