REKLAMA

Miał być żart, skończyło się na rekordzie. Takiego wyniku na YouTubie nie było

Jak w prosty sposób przekroczyć barierę miliarda (!) wyświetleń w zaledwie około 24 godziny? Wystarczy być Discordem i przypadkowo wyświetlić film wszystkim użytkownikom przy uruchamianiu aplikacji.

03.04.2024 19.20
Miał być żart, skończyło się na rekordzie. Takiego wyniku na YouTubie nie było
REKLAMA

YouTube to platforma, która towarzyszy nam od lat. Przez ten czas widzieliśmy już na niej wszystko: od twórców, którzy zdobywają setki tysięcy wyświetleń dzięki viralom, przez teledyski zdobywające miliardy odtworzeń, a teraz - po raz pierwszy w historii - reklama osiągnęła miliard wyświetleń. To rekordowy wynik osiągnięty w tak krótkim czasie dla dowolnego filmu na tej platformie.

REKLAMA

Discord przyciągnął 1,4 miliarda ludzi do jednego filmu

Primaaprilisowy żart wideo Discorda stał się viralem jeszcze bardziej niż ktokolwiek się spodziewał. Materiał zatytułowany "Discord Loot Boxes are here" zgromadził setki milionów wyświetleń w zaledwie kilka godzin od publikacji 1 kwietnia:

W tym momencie, gdy dobijamy do 48 godzin po jego wydaniu, materiał zgromadził ponad 1,4 miliarda wyświetleń.

1,4 mld wyświetleń w mniej, niż 48 godzin

Dla porównania, viralowy klip do piosenki Gangnam Style potrzebował przeszło pół roku, aby przebić barierę miliarda wyświetleń. Fakt, to było w 2012 r., gdy debiutował iPhone 5.

Rekord najszybszego przebicia magicznej bariery miliarda wyświetleń dzierżyła Adele z piosenką Hello. Ta zdobyła miliard w 87 dni. Teraz gwiazda musi zrobić Bye i oddać tytuł Discordowi, wszak ten przebił miliard nie w kilkanaście dni, a w kilkadziesiąt godzin od wydania materiału.

W jaki sposób Discord osiągnął ten rekord?

Jak zauważa IGN, według programisty Marvina Witta, Discord przypadkowo wywindował liczbę wyświetleń swojego filmu z okazji Prima Aprilis, tworząc nieświadomie bota do oglądania filmów na YouTubie. Stało się tak, ponieważ platforma nieumyślnie ustawiła film do ciągłego odtwarzania w tle powiadomienia o primaaprilisowym żarcie w aplikacji. Z tego wynika, że nawet osoby pracujące w Discordzie nie były świadome błędu, co tłumaczy dużą liczbę wyświetleń filmu ze skrzynkami z łupami.

Tylko w ciągu jednego dnia od wydania, zwiastun lootboxów zdobył ponad 600 milionów wyświetleń. Dla porównania, inny hit ostatnich miesięcy, pierwszy zwiastun GTA VI zdobył "tylko" 93 miliony wyświetleń w ciągu 24 godzin.

Pozostaje zobaczyć, czy YouTube skoryguje liczbę wyświetleń, bo można byłoby powiedzieć, że Discord całkiem przypadkowo stworzył najlepszego bota do wyświetleń w historii ludzkości.

Poznaj więcej nowości z mediów społecznościowych na Spider's Web:

Reakcja Discorda? "Oops"

Po kilkunastu godzinach, oficjalne konto Discorda na Twitterze zaadresowało pobicie każdego możliwego rekordu na YouTubie, jednym bardzo prostym stwierdzeniem: oops.

Oficjalne konto, nieco żartobliwie, przekazuje, że nie wie nawet, co teraz ma zrobić z tym wszystkim.

Reasumując, jak pobić każdy możliwy rekord? Wystarczy, że masz aplikację, którą odwiedzają codziennie miliony graczy.

"Ups" zrobią zaraz fani Discorda, jak zobaczą reklamy

Przez lata użytkownicy Discorda zdążyli się przyzwyczaić do braku reklam na platformie. Ba! Sam Discord chwalił się tym, że różni się od innych mediów społecznościowych, bo nie ma reklam, a jedynie płatną subskrypcję Nitro.

Jak donosi Wall Street Journal, to się zmieni. Discord uruchomi nowy program z płatnymi reklamami, które pojawią się w lewym dolnym rogu ekranów użytkowników. Program ma zostać uruchomiony w ciągu pierwszego tygodnia kwietnia i na stałe stanie się częścią platformy.

Reklamy będą kierowane do użytkowników na podstawie ich rozgrywki, wieku i danych dotyczących lokalizacji geograficznej. Będą się one pojawiać w lewym dolnym rogu ekranów Discorda

- przekazał Peter Sellis, starszy wiceprezes ds. produktu Discord, w rozmowie z The Wall Street Journal.
REKLAMA

Reklamy będą dopasowane do graczy i mogą oferować nagrody za wykonywanie zadań w grach podczas streamowania. Możliwe będzie wyłączenie reklam w ustawieniach, ale nie wiadomo, czy będzie to darmowe, czy wymagające płatnej subskrypcji.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA