REKLAMA

TikTok chce być jak YouTube. Ogromna zmiana w serwisie

Wiele wskazuje na to, że TikTok chce być jak YouTube. Przez nową zmianę na platformie będą pojawiały się znacznie dłuższe filmy.

24.01.2024 20.25
TikTok chce być jak YouTube. Ogromna zmiana w serwisie
REKLAMA

Jeśli myślimy o TikToku, to do głowy przychodzą krótkie, najczęściej kilkunasto- lub kilkudziesięciosekundowe pionowe filmy. Obecnie chińska platforma umożliwia wrzucanie i oglądanie maksymalnie 10-minutowych wideo, co zostało wprowadzone już na początku 2022 roku. W ubiegłym roku usłyszeliśmy, że ten czas zostać wydłużony do 15 minut, ale teraz okazuje się, że maksymalna długość filmu ma być jeszcze bardziej wydłużona.

REKLAMA

TikTok z 30-minutowymi filmami. Rozpoczęto testy

Jak podaje serwis TechCrunch, w nowej testowej wersji aplikacji TikTok na iPhone’y zauważono opcję wstawiania 30-minutowych filmów. Podobne rozwiązanie ma być zgłaszane przez użytkowników smartfonów opartych na systemie operacyjnym Android, co potwierdza, że coś ewidentnie jest na rzeczy. Zmiana jest zauważana wśród korzystających z TikToka w Wielkiej Brytanii.

Nowością podzielił się Matt Navvara na Instagram Threads, który również w październiku ubiegłego roku zauważył, że TikTok testuje 15-minutowe filmy. Na zrzucie dostarczonym przez użytkownika Threads widzimy element interfejsu aplikacji, który potwierdza obecność funkcji wideo o długości 30 minut.

Przez ostatnie lata platforma społecznościowa zdobyła na popularności nie ze względu na dłuższe formy wideo, a przede wszystkim te krótkie pionowe "filmiki". Początkowo było to zaledwie 15 sekund, ale z czasem wydłużono ten limit do 60 sekund, a później nawet do 3 i 5 minut, a finalnie na początku 2022 roku - do 10 minut. Patrząc na to, że testy 30-minutowych filmów zostały rozpoczęte kilka miesięcy po testach 15-minutowych wideo, może się okazać, że wcześniejsza wartość nie była wystarczająca.

Wydaje się, że TikTok chce wejść na terytorium YouTube’a

Jeśli pomyślimy o dłuższych formach wideo, to jedynym słusznym wyborem jest YouTube. Platforma od wielu lat cieszy się popularnością w tym sektorze, ale w ostatnich latach można zauważyć trend skracania poziomych filmów, czy bardziej dynamicznego sposobu montażu. Dodatkowo od dłuższego czasu Google sam mocno rozwija pionowe wideo w postaci YouTube Shorts, ale wydaje się, że TikTok może chcieć wejść na przejęte na dobre przez YouTube’a terytorium dłuższych materiałów.

Platforma, która ma i tak już potężną pozycję na rynku mediów społecznościowych, nie powinna mieć większych problemów z wprowadzeniem możliwości wrzucania 30-minutowych filmów. Na koniec pozostaje jednak pytanie: czy faktycznie tego potrzebuje?

REKLAMA

Więcej wiadomości w tematyce social mediów znajdziesz na Spider's Web:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA