TikTok chce być jak YouTube. Ogromna zmiana w serwisie
Wiele wskazuje na to, że TikTok chce być jak YouTube. Przez nową zmianę na platformie będą pojawiały się znacznie dłuższe filmy.
Jeśli myślimy o TikToku, to do głowy przychodzą krótkie, najczęściej kilkunasto- lub kilkudziesięciosekundowe pionowe filmy. Obecnie chińska platforma umożliwia wrzucanie i oglądanie maksymalnie 10-minutowych wideo, co zostało wprowadzone już na początku 2022 roku. W ubiegłym roku usłyszeliśmy, że ten czas zostać wydłużony do 15 minut, ale teraz okazuje się, że maksymalna długość filmu ma być jeszcze bardziej wydłużona.
TikTok z 30-minutowymi filmami. Rozpoczęto testy
Jak podaje serwis TechCrunch, w nowej testowej wersji aplikacji TikTok na iPhone’y zauważono opcję wstawiania 30-minutowych filmów. Podobne rozwiązanie ma być zgłaszane przez użytkowników smartfonów opartych na systemie operacyjnym Android, co potwierdza, że coś ewidentnie jest na rzeczy. Zmiana jest zauważana wśród korzystających z TikToka w Wielkiej Brytanii.
Nowością podzielił się Matt Navvara na Instagram Threads, który również w październiku ubiegłego roku zauważył, że TikTok testuje 15-minutowe filmy. Na zrzucie dostarczonym przez użytkownika Threads widzimy element interfejsu aplikacji, który potwierdza obecność funkcji wideo o długości 30 minut.
Przez ostatnie lata platforma społecznościowa zdobyła na popularności nie ze względu na dłuższe formy wideo, a przede wszystkim te krótkie pionowe "filmiki". Początkowo było to zaledwie 15 sekund, ale z czasem wydłużono ten limit do 60 sekund, a później nawet do 3 i 5 minut, a finalnie na początku 2022 roku - do 10 minut. Patrząc na to, że testy 30-minutowych filmów zostały rozpoczęte kilka miesięcy po testach 15-minutowych wideo, może się okazać, że wcześniejsza wartość nie była wystarczająca.
Wydaje się, że TikTok chce wejść na terytorium YouTube’a
Jeśli pomyślimy o dłuższych formach wideo, to jedynym słusznym wyborem jest YouTube. Platforma od wielu lat cieszy się popularnością w tym sektorze, ale w ostatnich latach można zauważyć trend skracania poziomych filmów, czy bardziej dynamicznego sposobu montażu. Dodatkowo od dłuższego czasu Google sam mocno rozwija pionowe wideo w postaci YouTube Shorts, ale wydaje się, że TikTok może chcieć wejść na przejęte na dobre przez YouTube’a terytorium dłuższych materiałów.
Platforma, która ma i tak już potężną pozycję na rynku mediów społecznościowych, nie powinna mieć większych problemów z wprowadzeniem możliwości wrzucania 30-minutowych filmów. Na koniec pozostaje jednak pytanie: czy faktycznie tego potrzebuje?
Więcej wiadomości w tematyce social mediów znajdziesz na Spider's Web: