Ważne zmiany w usługach Google. Wymusiło je europejskie prawo
Oferty handlowych usług Google’a staną się bardziej przejrzyste, o czym poinformowała Komisja Europejska. Z punktu widzenia użytkowników z Polski, zmienią się Sklep Play, Google Loty i Google Hotele.
Komisja Europejska poinformowała, że doszła do porozumienia z Google’em w sprawie dalszego funkcjonowania na terenie Europy jego konsumenckich produktów związanych ze sprzedażą dóbr i usług. Na terenie Polski są to Google Hotele, Google Loty i Sklep Play.
- Konsumenci z Unii Europejskiej mają prawo do czytelnych i kompletnych informacji dokonując zakupów w Internecie. Zobowiązania, jakie złożył Google, są krokiem we właściwym kierunku, by ten cel osiągnąć - twierdzi w oświadczeniu prasowym Didier Reynders, komisarz ds. sprawiedliwości Komisji Europejskiej. Ale co właściwie się zmieni?
Czytelne informacje o kwotach i pośrednikach, brak geoblokad w sklepie z aplikacjami. Tak zmieni się Google Play.
W usługach Google Loty i Google Hotele ma pojawić się czytelna informacja, czy za daną ofertę odpowiada partner bezpośrednio współpracujący z Google’em, czy pośrednik. Dodatkowo, w tych usługach pojawią się czytelne ostrzeżenia, że opinie i recenzje użytkowników nie są w żaden sposób weryfikowane. Jeżeli dana oferta jest promowana jako promocja, ma się też pojawić czytelna informacja o kwocie rabatu.
Ciekawie też brzmią zobowiązania dotyczące Sklepu Play. Wewnątrz Unii Europejskiej mają zniknąć wszelkie geoblokady. Oznacza to, że użytkownik będzie mógł na życzenie zmienić region Sklepu na inny i korzystać z oferty przeznaczonej dla innego kraju będącego członkiem UE. Sklep Play ma też przyjmować wszystkie formy płatności, nawet z banku innego europejskiego kraju.
Komunikat prasowy niestety nie precyzuje, kiedy konsumenci mają się spodziewać pierwszych efektów zapowiadanych zmian. KE deklaruje tylko, że będzie aktywnie nadzorować implementację podjętych przez Google zobowiązań. Pozostaje nic innego, jak niecierpliwie czekać.