Netflix chce być telewizją. Serwis szuka pomysłu na siebie, bo na rynku VOD radzi sobie coraz słabiej
Rosnące problemy giganta VOD skłoniły go do szukania nowych form rozwoju. Netflix chce zyskać nowych widzów, a jednym ze sposobów ma być wprowadzenie audycji nadawanych na żywo.
To nie byłby pierwszy raz, kiedy Netflix - lider na rynku usług VOD - gruntownie zmienia swój model biznesowy. Wszak firma ta zaczynała jako wypożyczalnia filmów na DVD i dopiero z czasem zamieniła się w streamingowego giganta produkującego własne seriale i produkcje pełnometrażowe. Już od pewnego czasu Netflix eksperymentuje z grami wideo. Teraz ponoć, jak wynika z doniesień redakcji Deadline, poważnie myśli nad nadawaniem na żywo.
Czytaj też:
- Wycisnęli wszystko z matryc OLED i nie lękają się konkurencji. Nowe TV Panasonica będziemy mogli sprawdzić już wkrótce
- Czy to telewizor premium w cenie masówki? No... prawie. Sharp Aquos EQ7 - recenzja
- Zapamiętaj tę markę, bo telewizory Hisense bez kompleksów wkraczają na polski rynek. ULED U8GQ - recenzja
Jak informuje Deadline, Netflix jest już w trakcie prototypowania zarówno rozwiązań technicznych do prowadzenia transmisji na żywo, jak i samych treści. Te składają się ponoć, między innymi, z programów telewizyjnych bez ścisłego scenariusza oraz z występów standupowych. Rozważane są treści sportowe i z gatunku reality TV.
Netflix i emocje na żywo. Konkursy, występy i telewizja.
Transmisje na żywo to rzecz nowa na Netfliksie, ale zdecydowanie nie na rynku VOD. Nawet pochodzący z Polski dostawcy mają już doświadczenie w transmitowaniu na żywo przeróżnych wydarzeń rozrywkowych i kulturalnych. Na rynku światowym bezpośredni rywale Netflixa również zyskują doświadczenie w transmisjach na żywo. Dla przykładu, znane konkursy telewizyjne Idol oraz Taniec z gwiazdami w wersji amerykańskiej będą transmitowane na wyłączność przez Disney+.
Netflix chce wykorzystać ponoć swoje znakomite relacje z komikami i standuperami i je wykorzystać, by wyróżnić swoją ofertę nad to, co robi konkurencja. Nie jest jednak jasne jak długi czas widzowie będą musieli czekać na pierwsze efekty tych eksperymentów. A także czy będą one dostępne globalnie, czy tylko na wybranych rynkach.