REKLAMA

Netflix będzie miał reklamy, ale będzie tańszy. Będą też kary dla użytkowników udostępniających konta

Netflix zapowiedział, że wprowadzi abonament z reklamami, który będzie jednak tańszy niż inne pakiety platformy VOD. To nie koniec zmian. Netflix będzie karał użytkowników udostępniających konta.

netflix wszystko co powinienes wiedziec
REKLAMA

Reklamy w zamian za niższy abonament? Taką propozycję dla swoich klientów jeszcze w tym roku ma wystosować Netflix. Pojawią się też kary za udostępnianie kont wbrew regulaminowi.

REKLAMA

Czytaj też:

Już kilka tygodni temu pojawiły się pierwsze informacje świadczące o tym, że Netflix planuje nowy abonament: tani, z reklamami. Dziś nadeszło potwierdzenie tych informacji z innego źródła, a konkretniej od kontaktów redakcji New York Timesa. Jak ustalili dziennikarze, Netflix wprowadzi ów abonament w ostatnim kwartale bieżącego roku. Forma reklam nie jest znana i nie jest jasne, czy będą one emitowane również podczas filmu bądź serialu.

Klienci są wściekli na Netfliksa z powodu tej zmiany

Netflix w notatce do swoich pracowników tłumaczy, że wszyscy jego najwięksi konkurenci - poza Apple TV - wprowadzili lub zapowiedzieli wersje swoich usług z reklamami. Argumentuje, że są widzowie, którzy nie mogą sobie pozwolić na droższy abonament. Zauważa też, że w jego ocenie postrzeganie marek HBO i Hulu (usługa VOD niedostępna w Polsce, popularna w Stanach Zjednoczonych) się nie zmieniło, odkąd pojawiły się w tych usługach reklamy.

Ile będzie kosztował abonament Netflix z reklamami?

Na razie nie jest jasne o ile tańszy będzie Netflix wyświetlający reklamy. Według informacji samego Netflixa, najchętniej przez klientów wybierany jest abonament Standard, pozwalający na równoczesne oglądanie treści dwóm osobom i pozbawiony jakości Ultra HD. Kosztuje 43 zł. Oprócz tego dostępny jest jeszcze abonament Basic, pozbawiony jakości HD, za 29 zł. Niewykluczone, że Basic zostanie zlikwidowany na rzecz tego z reklamami.

REKLAMA

Usługa rozważa też indywidualne zwiększanie cen abonamentu tym osobom, które udostępniają swoje konto innym wbrew regulaminowi. Jednak według notatki, którą uzyskali dziennikarze NYT, Netflix chce przyjąć strategię zniechęcania, a podwyższone opłaty za udostępnianie konta mają być ostatecznym argumentem, gdy inne zawiodą.

Na dziś Netflix jest znacznie droższy od swojej konkurencji. Jego pozbawiony ograniczeń plan abonamentowy - Netlix Premium z czterema widzami równocześnie i jakością Ultra HD - to wydatek aż 60 zł miesięcznie. Dla porównania, HBO Max kosztuje 30 zł, Prime Video 11 zł, Apple TV+ 25 zł.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA