REKLAMA

Netflix zmienia strategię. Seriali i filmów ma być mniej, ale za to mają być lepsze

Na szczęście walka z osobami nieregulaminowo dzielącymi swoje konta nie będzie jedynym sposobem Netflixa na mnożenie przychodów. Usługodawca podobno wyciągnął wnioski z faktu, że klientów przybywa mu znacznie wolniej od prognoz.

Netflix wypowiedział wojnę klientom dzielącym konta. Polacy dostają ostrzeżenia
REKLAMA

Netflix za niższy od oczekiwanego przyrost klientów wini publicznie przed inwestorami wycofanie się z Rosji, rosnącą liczebnie na rynku VOD konkurencję oraz coraz częstsze nadużywanie przez widzów luźnych zabezpieczeń przed łamaniem regulaminu użyczania kont. To, czego inwestorom już nie mówi, to wyciągnięcie wniosku z dotychczasowej strategii. I uznanie, że była błędna.

Czytaj też:

REKLAMA

Do takich wniosków ponoć doszło kierownictwo Netfiixa, jak wynika z informacji zdobytych przez redakcję The Wall Street Journal. Usługa do tej pory wykorzystywała swoją pozycję zdecydowanego rynkowego lidera do inwestowania w ogromne liczby filmów i seriali, z rozmaitych gatunków i krajów, chcąc trafić w jak najbardziej rozmaite gusty. Teraz podobno zmieni podejście,

Netflix: mniej filmów i seriali, ale za to lepsze.

W ubiegłym roku Netflix wprowadził do usługi ponad 500 nowych autorskich produkcji (seriali i treści telewizyjnych, dokumentów, filmów). Teraz usługodawca chce produkować mniej, ale skupiać większą uwagę na jakość poszczególnych produkcji. Zamierza jednak przy tym bardzo ostrożnie dysponować budżetem i dysponować nim bardzo racjonalnie: największe kwoty uzyskiwać będą produkcje, które z największym prawdopodobieństwem ową inwestycję zwrócą i zapewnią zarobek.

REKLAMA

Firma zdecydowała się też zwiększyć łączny budżet na realizowane w tym roku produkcje do 20 mld dol. Firma zamierza też inwestować większe kwoty w nowe produkcje niż w kolejne sezony swoich sprawdzonych hitów. Według raportu WSJ, odnowione seriale będą miały mniej odcinków niż pierwsze ich sezony, bo w kontynuacjach chodzi o kreatywność, nie o pieniądze.

Netflix niezmiennie jest światowym liderem rynku VOD, będąc przy tym najdroższą dla konsumentów usługą tego rodzaju (220 mln klientów). Jego najwięksi konkurenci to Disney+, Prime Video, HBO Max i Apple TV+. Dwie ostatnie usługi już od pewnego czasu próbują wspomnianego wyżej w tekście podejścia, produkując mniejszą liczbę treści w nadziei na wyższą ich jakość, a więc i większe przywiązanie klientów do swoich usług. Na dziś nie jest jednak jasne czy takie podejście w ujęciu długoterminowym pomoże HBO i Apple’owi dogonić Netflixa, przynajmniej w ujęciu komercyjnym.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-24T18:52:49+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T18:26:33+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T17:55:19+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T17:16:14+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T16:55:32+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T15:53:59+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T15:34:44+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T14:51:43+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T14:23:54+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T13:53:53+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T11:53:42+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T09:21:08+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T09:03:15+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T08:40:41+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T06:24:06+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T16:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T11:54:53+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T07:50:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T07:40:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T07:30:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA