REKLAMA

T-Mobile zaprezentował wyniki kwartalne. Operator chwali się wzrostem lojalności klientów

T-Mobile to kolejna po Orange sieć, która pochwaliła się wynikami finansowymi za 1. kwartał 2019 r. Sprawdzamy, co się w tym okresie operatorowi udało, a co niekoniecznie.

09.05.2019 09.55
t-mobile-wyniki-finansowe
REKLAMA
REKLAMA

Miniony kwartał był dla T-Mobile Polska dość trudny. Na wynikach finansowych cieniem położył się pożar obok warszawskiego data center. Mimo to firma przekonuje, że wskaźniki są stabilne i udało się jej zwiększyć liczbę klientów.

T-Mobile ma po 1. kwartale 2019 r. o 314 tys. klientów więcej niż przed rokiem.

Oznacza to, że firma ma już 10,82 mln abonentów. Sieć widzi tutaj zasługę „zwiększenia lojalności klientów i dalszej redukcji współczynnika churn”. Chwali się przy tym, że wzrosty dotyczą głównie segmentu postpaid, który z perspektywy operatorów jest atrakcyjniejszy niż karty prepaid.

W przypadku abonamentów wskaźnik churn wynosił 0,8 proc. i jest to rekordowy poziom, który formie ostatnio udało się osiągnąć w 3. kwartale 2018 r. Mimo to firmie nie udało się wyjść na plus jeśli chodzi o przenośność numerów. Nie traci ich zbyt wiele, ale jeszcze mniej klientów przejmuje od konkurencji.

W analizowanym okresie firma wypracowała jednak 398 mln zł zysku EBITDA AL.

Oznacza to wzrost o 0,5 proc. w porównaniu do 1. kwartału 2018 r. Przychody wyniosły natomiast 1,496 mld zł. Widać tutaj spadek, aczkolwiek w przypadku samych usług mobilnych pojawił się wzrost rok do roku na poziomie 2,8 proc.

Kolejny raz firma chwali się też „poprawą wskaźników satysfakcji” oraz wzrostem lojalności klientów w segmencie prywatnym. Wedle sieci, właśnie dzięki temu udało się zniwelować negatywne skutki wspomnianego pożaru.

Firma wspomina też o innym aspekcie, który miał wpływ na przychody.

Jest nim zmiana strategii biznesowej w obszarze działalności hurtowej. W przypadku dużych firm rośnie natomiast zainteresowanie ofertą ICT i stacjonarną. Telekom planuje też dalsze działania w kierunku oferty konwergentnej poprzez oferowanie dostępu do światłowodu na bazie łącz partnerów.

Zainteresowaniem cieszą się też usługi dodatkowe takie jak Smart Car. Przez kwartał wykupiło to rozwiązanie 5 tys. osób. T-Mobile jest też zadowolony z wyników kampanii reklamowej, która kontynuuje strategię obraną w 2017 roku.

T-Mobile Polska rozwija przy tym swoją sieć.

REKLAMA

Podobnie jak konkurenci, T-Mobile modernizuje swoją sieć z uwzględnieniem agregacji pasma. Tylko w tym roku uruchomiono ją na 400 nowych stacjach bazowych. Obecnie sieć może pochwalić się nią w 7500 lokalizacjach, co przekłada się na pokrycie 65 proc. populacji.

Agregacja aż 4 pasm, czyli 800 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz i 2600 MHz, co przekłada się na największa pojemność i najlepsze transfery, uruchomiona została na 1250 stacjach bazowych. Telekom zmienia też sposób, w jaki wykorzystuje częstotliwości z zakresu 1800 MHz - proces został zakończony w 69 proc. lokalizacji. Do końca roku ma się on zakończyć a sieć będzie z tego pasma korzystać już samodzielnie.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA